کد خبر: ۸۱۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷ 23 August 2015

به گزارش شبکه خبری دز(دز ان ان)، در پی مصاحبه مطبوعاتی فرماندار دزفول با اهالی رسانه و مطبوعات شهرستان دزفول و ذکر نکاتی در این جلسه در خصوص شهردار و نماینده دزفول در مجلس، پایگاه خبری انصارحزب الله دزفول با ذکر این سوال که «آیا شهردار و نماینده دزفول در برابر قانون تمکین نمی کنند؟!» نوشت:

روز شنبه ۲۴ مردادماه به دعوت روابط عمومی فرمانداری دزفول نشستی با حضور آقای آصفی فرماندار با خبرنگاران برگزار شد. در این نشست به تلاش هایی که در خصوص بهبود وضعیت اقتصادی و امنیتی و فرهنگی و رفاهی دزفول صورت گرفته است بیان شد.

در این بین فرماندار گلایه های نسبتاً شدیدی را نسبت به برخی از مسئولان از جمله شهردار و نماینده دزفول در مطرح کرد.

گلایه ها و انتقاداتی که بی شک نیاز به پاسخ این دو مسئول برای رفع هرگونه شبهه دارد. سئوالاتی از این سخنان فرماندار در اذهان عمومی مطرح می شود که نیاز است پاسخ داده شود، البته برخی ها در تصویری خیالی تصور می کنند که رسانه نباید زیاد به برخی از انتقادات مسئولی از دیگر مسئولان بپردازد چون ممکن است به وحدت بین مسئولان ضربه وارد شود!! انتقادات وقتی علنی شد یعنی باید یکسری مسائلی که طرح می شود از مسئولان، توسط مردم و بویژه رسانه ها مطالبه شود و نمی شود در تصویری خیالی بگوییم که مسئولان با هم هیچ مشکلی ندارند . نکات ذیل برداشت و ابهاماتی از سخنان جناب فرماندار است:

۱- پروژه فتح المبین مدتی است توسط شهرداری اجرایی شده است و آغاز این پروژه با حاشیه هایی همراه بوده است ، یک روز عضو شورای شهر که روز اول با این اجرای این پروژه موافقت می کند چند بعدش مخالف می شود و اجرای آن را به ضرر شهر و تضییع بیت المال می داند و روز دیگر پس از بررسی و نظر کارشناسان موافق اجرا می شود و امروز فرماندار صراحتاً اعلام می کند «این طرح خلاف اندر خلاف است و شهردار گوشش بدهکار دستورات نیست»! آقای آصفی از مخالفت استانداری با این طرح می گوید و تا کنون سخنی از مجموعه شهداری دزفول و یا شورای شهر که این طرح را مصوب کرده اند شنیده نشده است! چرا؟! چه کسی باید شفاف با مردم سخن بگویید و اگر پشت پرده ایی وجود دارد با مردم بیان نماید؟!

فرماندار به صراحت می گوید:«پروژه روگذر و زیرگذر فتح المبین(یعقوب لیث) در استان توسط استانداری  لغو و ممنوع اعلام شده و از نظر اداری هم رد شده است ولی شهردار همچنان دارد اجرا می کند.».

کار با این توضیح فرماندار غیرقانونی است ،پس چرا شورا اقدامی نمی کند؟ پاسخ چیست؟

۲- چرا رابطه بین شهردار و فرماندار تا این اندازه شکرآب است؟ که فرماندار در این مصاحبه اعلام می کند:«شهردار دزفول ماه ها است در جلسات فرمانداری حضور پیدا نمی کند و این در حالی است که یک مورد غیبت بنده در کمیسیون مرتبط با شهرداری که باید بعنوان فرماندار حضور پیدا کنم، وجود ندارد.» «در دزفول رابطه بین فرمانداری و شهرداری برعکس شده و این شهرداری است که برای فرمانداری تعیین تکلیف می کند.»

آیا از این سخن بوی دوستی و وحدت می آید؟! نقش شورای شهر در حل و یا کم کردن این اختلافات چیست؟! اختلاف کاملاً بارز است پس دوستانی بیخودی توجیه نکنند.

۳- آیا شهردار در عملکردش خود رأیی دارد و تمکین به قانون و ردهای بالاتر ندارد؟آیا با این روش ها می شود امید توسعه داشت؟!

۴- فرماندار در این مصاحبه به صراحت می گوید:«نماینده دزفول بدنبال تغییر ۲۰ مدیر از ادارات دزفول بود،جز یک نفر که تغییر وی اهمیتی نداشت، جلوی این تغییرات را گرفته و در حوزه اختیارات دولت جلوی دخالت ها را گرفتم و از کسی هم ترسی ندارم.» اگر چنین است این تخلف آشکار آقای نماینده بوده است و باید پاسخ دهد و امید است که همچون همیشه سیاست سکوت را در قبال این انتقاد مسئول ارشد دزفول در پیش نگیرد،چرا که کار نماینده قانونگذاری و حق دخالت در چینش مدیران را ندارند، متاسفانه برخی از مدیران ،چه در سطح کلان و چه استانی و از فشار نمایندگان مجلس واهمه دارند و در برابر خواسته های آنان تمکین می کنند که این تخلفی آشکار است. البته این مختص این دوره تنها نبود نماینده قبلی نیز در تغییر و تحولات مسئولان نقش بازی می کرد.

البته نباید از این نکته غافل بود که برخی مدیران در شهرستان مسئولیت را ارث پدری خود می دانند و گمان می کنند که باید تا آخرین لحظه بر کرسی ریاست بمانند و یکی از ضعف های دزفول که همه فرماندارانی که تا کنون به دزفول آمدن بر آن تاکید داشته اند ، مدیران ضعیف و ناکارآم بوده است که حتی توان جذب بودجه و یا برنامه ایی برای هزینه کرد بودجه اختصاصی برای آن مجموعه نداشته اند!

۵- چه کسی و چه کسانی صداوسیما را وادار نموده است تا از نماینده در دیدار وزیر از دزفول فیلم بگیرد؟ فرماندار در نشست با خبرنگاران «با انتقاد از مدیر کل صدا و سیمای خوزستان، به دلیل مجبور کردن خبرنگاران صدا و سیما به فیلمبرداری از نماینده در حاشیه حضور سه وزیر در دزفول تصریح کرد: متاسفانه صدا و سیمای استان از فرصت ها برای بهره برداری تبلیغی دیگران استفاده می کند.» فرماندار برای تنویرافکار مردم بهتر است که بفرمایند که آیا قرار است اگر وزیری به شهر بیاید نماینده شهر نباشد؟ و یا فیلم از او نگیرند که تبلیغ برایش نشود؟ مگر الان ایام انتخابات است که صداوسیما حق پخش تصویر نماینده را نداشته باشد؟ بهرحال ایشان در حال حاضر نمانده شهرستان دزفول در مجلس هستند،قبول ندارید؟

این سخن فرماندار را باید مدیرکل صداوسیما پاسخ دهد یا رئیس رادیوی دزفول؟ کدام؟ سئوال ما که مشکل پخش تصویر نماینده از رسانه چیست را انتظار داریم فرماندار شفافتر بیان نمایند.

۶- داستان این دستگاه ایکس ری (X-Ray) که برای فرودگاه تهیه شده است چیست ؟ شهردار می گوید از پول شهرداری بوده ،نماینده می گوید من آوردم و امروز فرماندار می گویند:«اوج بد اخلاقی است که برای یک دستگاه ایکس ری (X-Ray) نماینده مداخله و آن را اقدام خود معرفی کند.» واقعاً این نوع تبلیغات زینبده دزفول است؟!

هرچند از فرماندار محترم خواستاریم در خصوص پالایشگاه نفت و سرنوشت این پالایشگاه که چندسال پیش مدتها بسیاری از جوانان شهر را برخی ها سرکار گذاشتند را برای مردم بیان کنند، سرمایه گذار این طرح الان کجاست؟ آیا تخلفاتی در این طرح بود؟ آیا یک حرکت سیاسی و تبلیغی و انتخاباتی بود؟ البته طرح نفتی که بدون حضور هیچ مسئول ارشدی از استان و وزارت نفت و با حضور یک بازیگر زن کلنگ زنی شود نباید زیاد از آن انتظار داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار