در آذربایجان غربی؛
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان غربی از اجرای طرح توانمندسازی جامعه روستایی در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۱۴۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۶ 15 January 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی؛مرتضی حاتمی در دومین جلسه کارگروه پیش بینی و پیشگیری از گسترش بافت های ناکارآمد و حاشیه نشینی، اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح، کنترل و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها با ایجاد طرح های اشتغال زا و تشویقی است.

وی با اشاره به معضلات و آسیب های ناشی از حاشیه نشینی، افزود: اگر مهاجرت روستائیان در مبداء کنترل نشود ما در مقصد دچار مشکل خواهیم شد.

این مقام قضایی اضافه کرد: هدف این طرح رسیدن به اهداف تعیین شده در ماده 80 برنامه ششم توسعه، یعنی کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با اولویت اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی، کودکان کار و مفاسد اخلاقی به میزان 25 درصد تا پایان برنامه ششم توسعه است.

حاتمی ادامه داد: برای اجرایی کردن این طرح، دهستان نازلوی شمالی به عنوان پایلوت تعیین شده و پس از آن به ترتیب اولویت در سایر دهستان ها نیز اجرا می شود و بنا شده که ادارات و ارگان های مجری این طرح برای همکاری اقدامات عملی از جمله احداث سه واحد گلخانه، تقویت بوم گردی و ایجاد امکانات رفاهی در روستاهای این دهستان انجام دهند.

وی تصریح کرد: این طرح مستمر بوده و در سال های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی اظهار امیدواری کرد با اجرای این طرح به میزان قابل ملاحظه ای از مهاجرت روستائیان به شهرها و گسترش حاشیه نشینی و به طبع آن آمار اعتیاد، طلاق، کودکان کار و مفاسد اخلاقی کاهش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار