رئیس کل دادگستری استان کرمان:
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: «بر اساس ضوابط و مقررات بین‌المللی ترور سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی و همراهان وی یک جنایت جنگی تلقی می‌شود و از مصادیق بارز تروریسم دولتی است ».
کد خبر: ۸۱۱۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۷ 06 January 2020

به گزارش تابناک کرمان به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، یدالله موحد در جلسه‌ی شورای معاونان دادگستری کل استان کرمان ضمن عرض تسلیت شهادت سردار بزرگ جهان اسلام سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی بیان کرد: «این جنایت که به دستور رئیس‌جمهور آمریکا و عوامل آن در منطقه اتفاق افتاد نقض تمامی مقررات بین‌المللی و مخصوصا نقض حاکمیت کشور عراق است».
وی ادامه داد: «بر اساس ضوابط و مقررات بین‌المللی ترور سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی یک جنایت جنگی تلقی می‌شود و از مصادیق بارز تروریسم دولتی است».
رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: «از هر بعد و زاویه‌ای به این حادثه نگاه کنیم این جنایت علیه بشریت و آزادی‌خواهان جهان اسلام است و قطعا باید عاملین و آمرین این جنایت به سزای عمل ننگین‌شان برسند».
وی با اشاره به این‌که شهید سلیمانی یک نماد از ارزش‌های الهی بود، اضافه کرد: «این شخصیت جامع و وارسته یک الگوی کامل در استکبارستیزی، جهاد فی سبیل‌الله، ایثار وشهادت و خدمت جهادی به مردم تلقی می‌شود و همین ویژگی‌ها وی را به یک شخصیت محبوب برای تمام آزادی‌خواهان جهان و مخصوصا مردم ایران اسلامی تبدیل کرد».
رئیس شورای قضایی استان کرمان با تاکید بر این‌که با شهادت ایشان راه جبهه‌ی مقاومت متوقف نمی‌شود، گفت: «همان‌گونه که حیات با برکت شهید سلیمانی خواب ماندن استکبار جهانی در منطقه را آشفته کرده بود قطعا خون مطهر این شهید، استکبار جهانی در منطقه را به ورطه‌ی نابودی و هولناکی خواهد کشاند».
وی ادامه داد: «یقینا خون حاج‌قاسم سلیمانی در رگ‌های جوانان غیور و متدین جهان اسلام جریان دارد و هزاران حاج‌قاسم در منطقه حضور دارند و آماده‌اند راه شهید سلیمانی را ادامه دهند».
موحد گفت: «شهید سلیمانی یک اسطوره‌ی تاریخی برای ملت ایران بوده و خواهند ماند».
انتهای پیام/*

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار