کد خبر: ۷۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۱ 25 February 2015

به گزارش خبررگزاری تسنیم، دهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه، نهال و تجهیزات گلخانه‌ای و هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع غذایی و بسته‌بندی ویژه این صنعت در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس افتتاح شد.

عبدالناصر اسکندری، مدیر نمایشگاه‌های بین‌المللی استان فارس، در آئین گشایش این نمایشگاه اظهار داشت: در بخش نمایشگاه گل و گیاه، نهال و تجهیزات گلخانه‌ای 64 شرکت فعال در این زمینه در دو سالن سرو و بهار در قالب 64 غرفه حضور یافته‌اند.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه شرکت‌ها و تولیدکنندگان معتبر این صنعت از استان‌های تهران، مرکزی، همدان، اصفهان، مازندران، کرمان و یزد شرکت کرده‌اند، افزود: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی فرصت مناسبی برای یافتن بازار جدید برای تولیدکنندگان فراهم کرده و ارتباط بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان کلی و جزئی را ساده‌تر می‌کند.

مدیر نمایشگاه‌های بین‌المللی استان فارس با اشاره به اینکه همزمان با افتتاح نمایشگاه گل و گیاه، نهال و تجهیزات گلخانه‌ای هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع غذایی و بسته‌بندی ویژه این صنعت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان فارس گشایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: در بخش ویژه این نمایشگاه نیز 27 شرکت تولیدکننده و 31 شرکت بسته‌بندی ویژه مواد غذایی شرکت دارند.

اسکندری با بیان اینکه تولیدکنندگان و فعالان استان‌های فارس، اصفهان، تهران، خراسان، یزد، خوزستان و مرکزی شرکت کرده‌اند، تصریح کرد: این نمایشگاه از امروز پنج اسفندماه گشایش یافته و تا جمعه هشتم اسفندماه از ساعت 15 تا 21 پذیرای علاقه‌مندان به این صنایع است.

سیّد محمد احمدی، استاندار فارس، در حاشیه بازدید از نمایشگاه گل و گیاه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این نمایشگاه بسیار خوب و ارزنده است، اظهار داشت: با توجه به وضعیت استان فارس در حوزه کشاورزی این نمایشگاه می‌تواند بهتر از این برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه توانمندی‌های استان‌های مختلف در حوزه کشاورزی و بسته‌بندی صنایع غذایی به نمایش گذاشته شده، افزود: استان فارس توانمندی‌های بسیاری چه در زمینه کشاورزی و چه در زمینه تولید گل‌های زینتی و فرآورده‌های دامی، تجهیزات گلخانه‌ای و کشاورزی و توانایی فرآوری فرآورده‌های دامی و کشاورزی دارد.

استاندار فارس با بیان اینکه باید در این زمینه بیشتر تبلیغ کرد، خاطرنشان کرد: با تبلیغات بیشتر می‌توان هم به صورت گسترده فعالیت کرد و اشتغال بیشتری ایجاد کرد و هم علاقه‌مندان به کشاورزی و فضاهای گلخانه‌ای و گل‌های زینتی از فضای ایجاد شده در نمایشگاه استفاده می‌کنند.

احمدی با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه زمینه ارتباط بیشتر بین مردم و شرکت‌کنندگان در نمایشگاه را فراهم می‌کند، تصریح کرد: مردم با حضور در نمایشگاه از نزدیک این توانمندی‌ها را مشاهده کرده و با موارد مختلف آن آشنا می‌شوند و جوانان به‌ویژه تحصیل‌کرده‌ها می‌توانند از نمایشگاه ایده گرفته و خودشان اشتغال ایجاد کرده و نوآوری داشته باشند زیرا دغدغه اصلی استان اشتغال است.

وی با بیان اینکه خشکسالی در استان در حوزه کشاورزی تنگناهایی ایجاد کرده، عنوان کرد: قهر طبیعت و خشکسالی‌هایی که می‌توان نام آن را زلزله خاموش گذاشت سبب ایجاد مشکلاتی برای کشاورزان استان شده و کشت گلخانه‌ای تأثیر بسیاری بر وضعیت کشاورزی استان خواهد داشت.

استاندار فارس با تأکید بر اینکه باید در راستای توسعه کشت گلخانه‌ای در استان تلاش کرد، گفت: کشت گلخانه‌ای در استان نه‌تنها سبب صرفه‌جویی در مصرف آب، فضای کشت و انرژی می‌شود بلکه ارزش‌افزوده بیشتری دارد و زمینه اشتغال بیشتری را فراهم می‌کند.

احمدی با اشاره به اینکه کار در گلخانه راحت‌تر از کار در مزارع است، تأکید کرد: روی آوردن به کشت گلخانه‌ای نیاز اساسی استان فارس است و در تنوع محصولات مختلف می‌تواند حرف برای گفتن داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی در حال فعالیت در این زمینه است و به افرادی که متقاضی فعالیت در حوزه کشاورزی باشند راهنمایی‌های لازم را ارائه می‌دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار