شهردار خوی گفت : پروژه تصویربرداری تصاویر پانوراما ۳۶۰ درجه از شهر خوی آغاز شد .
کد خبر: ۷۸۳۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۵ 25 September 2019

 

به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی از خوی محرم اکبرزاده شهرداری خوی گفت : پروژه تصویربرداری تصاویر پاناراما ۳۶۰ درجه از شهر خوی آغاز گردیده است .

شهردار خوی با اشاره به ارتقای سیستم شهرسازی شهرداری اظهار داشت : با استقرار و توسعه سامانه شهرداری الکترونیکی، ساختاری متفاوت و پیشرفته و با رویکرد ایجاد شهر هوشمند در قالب دو منطقه شهری، شاهد ارتقای سیستم یکپارچه شهرسازی،نوسازی، درآمد و اصناف سرای 8 ، دبیرخانه ماده ۱۰۰، سامانه الکترونیکی شهروندان(  Esup  )، خودکار سازی ضابطه و درآمد همچنین ایجاد شهرنما خواهیم بود. 

 

اکبرزاده اضافه نمود : ارائه کلیه خدمات برای شهروندان با الکترونیکی شدن امور مربوط به عوارض ها و پرداختی های مختلف، ارائه کلیه ضوابط طرح تفصیلی از قبیل نوع کاربری ملک، میزان عقب نشینی، سطح اشغال، سطح تراکم، عوارض های مربوط به ملک همچون عوارض ساختمانی ، عوارض پسماند، عوارض نوسازی از طریق سامانه الکترونیکی شهروندان(  Esup    برای کاهش مراجعات شهروندان به شهرداری با این سامانه ها میسر می گردد. 

 

وی خاطرکرد : یکی از سامانه های مهم این سیستم هوشمند سامانه شهرنما می باشد که عکسبرداری ۳ بعدی از تمامی معابر و املاک سطح شهر بصورت پانوراما در قالب شهرنما و دسترسی آن برای شهروندان است که از اهداف این سامانه نیز می توان به راه اندازی سیستم گردشگری مجازی خوی، استفاده از این سیستم در مدیریت بحران و بازدید از وضعیت ظاهری معابر و املاک شهر اشاره کرد.

اکبرزاده اضافه کرد:  این پروژه از کنار هم قرار گرفتن تصاویر ۳۶۰ درجه تهیه شده  از کل معابر محدوده شهر خوی می باشد که این عملیات شامل دو بخش عملیات عکس برداری در سطح معابر ماشین رو که با نصب دوربین های مخصوص روی خودرو انجام  می گیرد.

شهردار خوی اذعان داشت : با اتمام این پروژه امکان بررسی و بازدید  بدون مراجعه حضوری همه مناطق شهر خوی بخصوص محدوده های حاشیه نشین شهر با مکانهای شیب تند و یا معابر دارای پله و... را بصورت مجازی فراهم می شود.

وی همچنین اظهار داشت : با توجه به اینکه با استفاده از سیستم های مکان یاب نظیر   GPS RTK  امکان ثبت مختصات مکانی دوربین در لحظه عکسبرداری وجود دارد و  همچنین زمان عکسبرداری نیز قابل ثبت می باشد از این رو در بسیاری از موارد می توان از طریق این عکس ها روند تغییرات در شهر را بررسی نمود.

 

مهندس اکبرزاده همچنین با اشاره به برخی از اهداف پیش بینی شده در اجرای پروژه شهر نما افزود :  به‌روزرسانی اطلاعات مکاني و توصیفی نقشه‌های شهری بدون نیاز به گردش فیزیکی در سطح شهر، مشاهده و بررسی روند تغییرات شهر، برداشت سريع المان‌های شهری مانند عوارض مبلمان شهری، حمل و نقل وترافیک ، پارکها و فضاي سبز و... ، کاهش بازديدهاي کارشناسي بصري، تشخيص مغايرتهاي کاربري، پيشروي هاي غير مجاز در ساخت و سازها، مديريت سوانح و بحران و ...  از جمله اهدافی هستند که با اجرای پروژه ارزشمند شهر نما پیش بینی شده و گام مهمی در ارتقای خدمات ارائه شده برای شهروندان برداشته می شود. 

 

شهردار خوی در پایان سخنان خود گفت: در حال حاضر تصویربرداری از سطح معابر کوی ولعیصر  و کوی صفا به اتمام رسیده و تصویربرداری محورها و معابر سایر نقاط شهر در حال انجام می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار