تیم میاندوآب به مقام قهرمانی مسابقات بوکس امیدهای آذربایجان‌غربی در سردشت دست یافت.
کد خبر: ۷۷۹۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵ 14 September 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی رییس هیات بوکس  اظهار داشت: این مسابقات که جنبه انتخابی تیم استان برای شرکت در رقابت‌های قهرمانی کشور را نیز داشت، با حضور ۴۱ ورزشکار از ۱۱ شهر آذربایجان غربی در سالن ۲ هزار نفری این شهرستان برگزار شد.

حامد رمضانی افزود: در پایان این رقابت‌ها که به مدت ۲ روز در ۱۰ وزن برگزار شد، تیم میاندوآب با ۱۳ امتیاز عنوان نخست را به خود اختصاص داد و مهاباد با ۱۰ امتیاز و خوی نیز با ۹ امتیاز به ترتیب دوم و سوم شدند.

وی اضافه کرد: تیم بوکس سردشت نیز که با ۲ شرکت‌کننده در این مسابقات حضور داشت، توانست در وزن ۵۲ کیلوگرم توسط «هادی ابراهیمی» به یک مدال طلا دست پیدا کند.

وی گفت: «حسین مادردوست»  و «محمدرضا شاطرلو»  به عنوان هیات ژوری و کمیته فنی و «افشار مهدی‌زاده»، «حبیب کریم‌زاده»، «علی عباس‌زاده»، «حجت‌الله صادقی»، «بهنام اسماعیل‌زاده»  و «علی رضیعی» نیز به عنوان داور،  قضاوت این دوره از رقابت‌ها را برعهده داشتند.

وی بیان کرد: رقابت‌های قهرمانی امیدهای کشور مهر امسال در خوزستان برگزار خواهد شد و تیم منتخب استان براساس تعداد سهمیه‌ای که برای این تیم از سوی فدراسیون اعلام می‌شود، در این مسابقات حضور می‌یابد.

بوکس از جمله رشته‌هایی است که در آذربایجان غربی قدمتی بیش از ۵۰ سال دارد و در سال‌های اخیر پیشرفت خوبی داشته و مورد استقبال جوانان استان قرار گرفته است.

طی سال گذشته سیامک قربانی بوکسور ارومیه‌ای، عبدالله پرتنی از مهاباد و عرفان مام‌خسروی و سید محمد مام‌محمودی ۲ بوکسور اهل شهرستان بوکان به اردوهای مختلف تیم ملی دعوت شدند.

طاهر جباری ملی پوش سابق بوکس کشور و یکی از قهرمانان سابق رقابت‌های بین‌المللی و آسیایی دهه ۸۰ ایران است که هم‌اکنون در کسوت مربیگری فعالیت دارد و پنج ورزشکار تربیت و تقدیم تیم‌های ملی بوکس کشور کرده است.

طاهر جباری، حسین مادر دوست، محمدرضا شاطرلو و ایوب پورتقی قوشچی از جمله قهرمانان ملی‌پوش آذربایجان‌غربی هستند که از دهه‌های ۵۰ تا ۸۰ موفق به کسب عناوین مهم آسیایی و بین المللی برای ایران اسلامی شده‌اند.

در دهه ۹۰ نیز بوکسورهایی همچون هادی ماکویی، امین بخشی زاده، وحید ابراهیمی، یونس حسن پور، حسین دانشور، مهدی ماکویی و محمد عزیزی به اردوهای تیم ملی دعوت شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار