مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: سرانه صندلی سینما در استان یک‌دهم استاندارد جهانی و معادل یک صندلی برای هر یک‌هزار نفر است.
کد خبر: ۷۷۹۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴ 14 September 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی حجت‌الاسلام ناصر خدایاری  افزود: این در حالی‌است که استاندارد سرانه صندلی سینما در دنیا معادل یک صندلی به‌ازای هر ۱۰۰ نفر است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر پنج سینما در آذربایجان‌غربی فعال است که از این تعداد، سه سینما در ارومیه و یک سینما در هر یک از شهرهای خوی و تکاب فعالیت می‌کند.

وی بیان کرد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته ۲ هزار و ۱۲۰ صندلی سینما در ارومیه، ۶۰۰ صندلی در خوی و ۲۰۰ صندلی در تکاب پذیرای علاقه‌مندان هنر هفتم در آذربایجان‌غربی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به انجام مقدمات احداث پردیس سینمایی در ارومیه ادامه داد: علاوه بر آن، درخواست برای ساخت ۱۰ سالن در قالب سه سینما در استان ارائه شده که در حال بررسی آن هستیم.

در سال ۱۳۷۹ همزمان با بزرگداشت یکصدمین سال ورود سینما به ایران، ۲۱ شهریور ماه به عنوان «روز ملی سینما» نامگذاری شد.

صنعت سینما و نخستین دوربین فیلم‌برداری را مظفرالدین شاه قاجار در سال ۱۲۷۹ هجری شمسی برابر با ۱۹۰۰ میلادی به ایران آورد و نام  نخستین فیلم‌بردار ایرانی نیز ابراهیم ‌خان عکاس‌باشی بود.

در حال حاضر سینماهای آزادی، انقلاب و ایران در ارومیه، سینماهای فعال در مرکز استان به شمار می رود که در هسته مرکزی شهر قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار