نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت:شنیدن لبیک به ندای رهبری از لبنان، فلسطین و بحرین دشمن را جای خود می‌نشاند و باعث تاسف است که عده‌ای ضعیف‌الایمان و سست عنصر در داخل کشور مذاکره با آمریکا را در سر می‌پرورانند.
کد خبر: ۷۷۹۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۲ 13 September 2019

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، امروز در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه با اشاره با این‌که نباید مشغولیت‌های دنیا انسان را از یاد مرگ باز دارد، اظهار داشت: تمام اعضا و جوارح انسان در قیامت علیه انسان شهادت می‌دهند و نباید مشغولیت دنیا انسان را از یاد خدا غافل کرده و از پرداختن به آخرت خود باز دارد.

وی با انتقاد از کاهش مجالس وعظ و موعظه، ادامه داد: ببداری غافلین از جمله رسالت ائمه معصومین (ع) بود و غفلت عامل فراموشی مرگ است و انسان باید با حضور در مجالس وعظ و موعظه وجدان و قلب خود را بیدار نگه دارد که متاسفانه این مجالس بسیار اندک است.

امام جمعه ارومیه در ادامه با تقدیر از مردم ایران و آذربایجان‌غربی بخاطر حضور گسترده در عزاداری امام حسین (ع) گفت: دشمنان اباعبدالله (ع) فکر می‌کردند با شهادت ایشان، نام مبارک حضرت از بین خواهد رفت، اما اندیشه آن‌ها باطل بود و با وجود اینکه چندین بار حرم امام حسین (ع) را از بین بردند و مانع زیارت قبر ایشان شدند، چون اراده الهی بر بقای سیدالشهدا (ع) بود آثار حضرت باقی ماند و امروز حضور میلیون ها زائر در کربلا بخشی از ارادت مردم دنیا به امام حسین (ع) است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به در پیش بودن بازگشایی مدارس، افزود: خدای متعال خود را معلم معرفی می‌کند و مسئله تربیت بسیار با اهمیت است و تعابیر والای اهل بیت در مورد معلم درباره هیچ شغلی بیان نشده است و باید جایگاه معلمین حفظ شود.

مسئولین از اخذ پول به بهانه شهریه مدارس جلوگیری کنند

وی اضافه کرد: کمک به ساخت مدارس یک وظیفه شرعی است، اما اخذ پول به نام شهریه و ... از مردم در مدارس قانونی نیست و باید مسئولین از این اقدام جلوگیری کنند.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی تصریح کرد: سید حسن نصرالله در سخنرانی شب عاشورا جمهوری اسلامی ایران را خمیه‌گاه مسلمین و رهبر انقلاب را حسین زمان معرفی کرد و ببان داشت که هیچ وقت امام خامنه‌ای را تنها نخواهیم گذاشت حتی اگر خود ایشان نا را به ترک کردن مخیر کند و شبکه‌های خارجی از این مسئله به تشریح مسئله زمان یاد کردند.

وی افزود: حزب الله ثمره قیام و قدرت امام حسین (ع) و اثر حرکت کردن انقلاب اسلامی در مسیر سیدالشهدا (ع) می‌باشد و تبعیت از انقلاب اسلامی به یک مسئله جهانی تبدیل شده و بار دیگر عاشورا تکرار نخواهد شد و آمریکا و غرب قدرت حمله نظامی به ایران را نخواهند داشت.

افراد ضعیف الایمان و سست‌عنصر دنبال مذاکره با آمریکا هستند

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: شنیدن لبیک به ندای رهبری از لبنان، فلسطین و بحرین دشمن را جای خود می‌نشاند و باعث تاسف است که عده‌ای ضعیف‌الایمان و سست عنصر در داخل کشور مذاکره با آمریکا را در سر می‌پرورانند.

وی بیان داشت: اصحاب امام حسین (ع) در کربلا اعم از زن و مرد دارای بصیرت فوق‌العاده‌ای بودند و حضور سرباز یازده ساله در میدان جنگ و رضایت مادر وی به شهادت او بخشی از این بصیرت است‌ و باید این افراد الگوی جامعه باشند که متاسفانه عده‌ای با توهین به زنان مسلمان ایرانی دشمنان مکتب اسلام را الگو معرفی می‌کنند.

تقلیل دغدغه زنان ایرانی به ورزشگاه رفتن توهین به جامعه زنان است

نماینده ولی فقیه با انتقاد از برخی افراد حاشیه‌ساز افزود: بالاترین توهین به زنان جامعه اسلامی این است که مهم‌ترین دغدغه آنان را به حضور در ورزشگاه تقلیل دهند و باید زنان جامعه به این افراد تودهنی زده و اجازه ندهند عده‌ای زنان بی‌عفت خارجی‌ها را الگو معرفی کنند.

معیار انتخاب نماینده مجلس ایمان و شجاعت باشد

وی با اشاره به شاخصه‌های نماینده در تراز انقلاب، مجلس تصریح کرد: نماینده منتخب مردم باید دارای شجاعت باشد و منافع مردم را بر منافع خود ترجیح داده و در مقابل تطمیع و فریب‌گری ایستادگی کرده و مرحوم مدرس را الگوی خود قرار دهد و مردم هم باید در رای دادن خود به نمایندگان ایمان را شاخصه قرار دهند.

خطیب نماز جمعه ارومیه با انتقاد از عدم شفافیت آرای نمایندگان در مجلس، گفت: باعث تاسف است که از بین نزدیک به ۳۰۰ نماینده فقط هفتاد نفر به شفافیت آرای نمایندگان رای دهند./حوزه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار