امام جمعه خوی گفت : حراست از عزت حسینی و تسلیم نشدن در مقابل دشمن از مصادیق بارز عملکرد موفق اسیران کربلا است .
کد خبر: ۷۷۹۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴ 13 September 2019

 حراست از عزت حسینی و تسلیم نشدن در مقابل ظلم بارزترین پیام  کربلا

به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی حجت‌الاسلام سیدرضی موسوی شکوری امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه خوی با اشاره به اینکه موضوع اسارت و اسیر از جمله مسائلی است که در جنگ‌های تاریخ مرسوم بوده و همه انسان‌ها با ابعاد این موضوع آشنا هستند اظهار کرد: این در حالی است که اسیران کربلا با تمامی اسیران دیگر تاریخ تفاوت‌های اساسی دارد.

 وی افزود: اسـیران کربـلا خانـدان رسول خـدا (ص) بوده و به وسیـله نیروهای حاکمی اسیر شدند که مدعی جانشینی همان پیامبر(ص) را دارد و همچنین ترکیب جمعیت اسیران کربلا عده‌ای زن، دختر،کودک و نوجوان بوده در حالی که اسرای جنگ‌های جهان معمولا فرماندهان، افسران و سربازان جنگی بودند.

امام جمعه خوی تصریح کرد: همچنین در جنگ‌های تاریخ، انگیزه برای اسیر گرفتن عبارت بود از امتیازگیری از سوی مقابل یا مبادله با اسیران خود در دست دشمن، در حالی که در حماسه کربلا تمامی مردان طرف مقابل به شهادت رسیده و به ظاهر 100 درصد شکست خورده و دیگر انگیزه‌ای برای اسیر کردن زنان و دختران وجود ندارد.

وی با اشاره به مصادیق بارز عملکرد موفق اسیران کربلا در طول اسارت گفت: رساندن پیام شهدا به مردم غفلت زده کوفه و جاهل شام، حراست از عزت حسینی و تسلیم نشدن در مقابل دشمن، رسواسازی ابن زیاد و یزید در کاخ‌های خود، تحمل تمامی مشقات دوران اسارت و ایراد خطبه‌های غرا در بازار کوفه و مسجد اموی شام از جمله آنها است.

شکوری در ادامه با اشاره به نمونه‌هایی از خیانت‌های تاریخی در حق اسلام و مسلمین گفت: در طول تاریخ 1400 ساله دین مقدس اسلام در حق آموزه‌های آن خیانت‌های بسیاری صورت گرفته مانند تغییر مسیر رهبری مسلمانان در جریان سقیفه، حاکمیت ستمگران بر مسلمین به نام خلفای اسلامی، ایجاد اختلاف در میان مسلمانان جهان و ایجاد مکتب‌های متعدد کلامی، فقهی و سیاسی از جمله آنها بوده است.

وی با اشاره به آثار زیانبار خیانت‌های تاریخی تصریح کرد: خیانت‌های مذکور و مشابه آنها در طول تاریخ آثار و طبعات زیانبار متعـدد را بـه دنبـال داشـت از جمله، تبلیغ و به فرهنگ تبدیل کردن جدایی دیـن از سـیاسـت در میـان مسلـمـانان،گسترش نفاق و دورویی در میان مسلمانان برای رسیدن به اهـداف و منافع دنیـوی و گسترش این عقیده که دین یک موضوع شخصی بین خلق و خالق است و نباید در امورات سـیاسی و اجـتماعی دخالت کند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار