رئیس پلیس فتای آذربایجان‌غربی گفت: شهروندان باید نرم‌افزارهای مورد نیاز خود را از مارکت‌های معتبر داخلی خریداری کنند چون در صورت وقوع مشکل، روند پیگیری راحت‌تر است.
کد خبر: ۷۷۹۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۹ 10 September 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی اکبر نصرتی با اشاره به اینکه هم‌اکنون کاربران اینترنتی با انواع مختلفی از جرائم در فضای مجازی مواجه هستند اظهار کرد: در آذربایجان‌غربی، بیشترین جرائم برداشت‌های مالی و سرقت اطلاعات حساب بانکی شهروندان است.

وی تصریح کرد: در این رابطه، براساس شیوه‌ها و شگردهایی که مجرمان استفاده کرده‌اند، بیشتر بحث طراحی اپلیکیشین‌های برنامه کاربردی بر روی گوشی‌های هوشمند است که مجرمان، نرم‌افزارهایی را به صورت تقلبی با عنوان کاربری‌های متفرقه در شبکه‌های اجتماعی به صورت انبوه و توسعه‌یافته طراحی می‌کنند.

رئیس پلیس فتای آذربایجان‌غربی گفت: مجرمان برای سرقت اطلاعات حساب بانکی شهروندان با عناوین مختلف و جذاب مثل دستیابی به اکانت دوستان، صیغه‌یاب، پیدا کردن جنس مخالف در فضای مجازی و یا مکان‌یابی آخرین تماس‌ها، تبلیغات گسترده‌ای را انجام می‌دهند.

وی افزود: در این صورت به محض اینکه شهروندان به آن کانال مراجعه و نرم‌افزار مربوطه را دانلود کردند، یک مبلغ نازل از کاربر درخواست شده و به محض اینکه شخص خواست مبلغ را پرداخت کند به درگاه‌های جعلی هدایت شده و به هنگام ورود اطلاعات حسابی بانکی، سرقت رخ می‌دهد.

نصرتی اظهار کرد: شهروندان باید بر این موضوع دقت کنند که زمانی که آخرین مرحله پرداخت درخواست می‌شود، این تراکنش بانکی با توجه به اینکه به درگاه جعلی هدایت شده، به صورت موفقیت‌آمیزی اقدام نخواهد کرد.

وی بیان کرد: در این هنگام، پیامی با عنوان سطح ارتباط با سرور و یا نشانی دقیقی به کاربر داده شده که به آن مراجعه کنند بنابراین در این مرحله، شهروندان باید متوجه شود که به یک درگاه جعلی هدایت شده و سرقت اطلاعات بانکی توسط مجرمان انجام شده است.

رئیس پلیس فتای آذربایجان‌غربی با توصیه به شهروندان اظهار کرد: شهروندان باید متوجه باشند که نرم‌افزارهایی که در کانال‌های نامعتبر تبلیغ می‌شود صرفا برای کلاهبرداری و سرقت اطلاعات حساب بانکی بوده وگرنه کارایی دیگری ندارند بنابراین شهروندان باید نرم‌افزارهای مورد نیاز خود را از مارکت‌های معتبر داخلی خریداری کنند چون در صورت وقوع مشکل، روند پیگیری راحت‌تر است.

وی افزود: همچنین به شهروندان به کرات توصیه شده که در هنگام خرید اینترنتی، از کارت‌های بانکی که دارای موجودی سنگین است استفاده نکنند تا کمتر ضرر دیده و بلافاصله نیز در هنگام وقوع مشکل، به پلیس مراجعه کنند.

نصرتی در ادامه با اشاره به فعال‌سازی پیامک‌های مربوط به تراکنش‌های مالی تصریح کرد: به شهروندان توصیه می‌شود که پیامک‌های بانکی خود را فعال کرده تا به محض مشاهده هرگونه تراکنش غیرمجاز، از آن مطلع شده و جلوی سوء استفاده را بگیرند و به پلیس خبر دهند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار