رییس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون ۱١٠ واحد صنعتی تولیدی این استان موفق به دریافت گواهی تحقیق و توسعه / R&D / شده‌اند.
کد خبر: ۷۷۸۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۳ 08 September 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی علی حضرتی  با اشاره به لزوم فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای توسعه سامانه تاپ در آذربایجان‌غربی افزود: این گواهی درواقع پیش‌زمینه اجرای طرح ملی تاپ است.
وی ادامه داد: تاکنون ٣۴ واحد صنعتی تولیدی این استان در سامانه ملی تاپ (توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار) ثبت‌نام کرده‌اند.
وی افزود: همه بنگاه‌های اقتصادی می‌توانند با مراجعه به سامانه تاپ از مزیت‌های این طرح استفاده کنند.
وی با بیان اینکه طرح ملی تاپ در سه بخش اجرا می‌شود، اضافه کرد: دانش‌آموختگان مشمول خدمت سربازی که تمایل دارند دوران خدمت سربازی خود را در بنگاه‌های اقتصادی بگذرانند، گروه نخست بهره‌مندان از این طرح به شمار می‌روند.
حضرتی اظهار داشت: دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز که تمایل به اجرای مساله‌محوری پایان‌نامه‌های خود دارند، می‌توانند در سامانه طرح توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار ثبت‌نام کنند.
وی اضافه کرد: داوطلبان یا اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی و پژوهشی که می‌خواهند در قالب طرح‌های پسادکترای صنعتی و فرصت مطالعاتی در بنگاه‌های صنعتی و معدنی در انجام طرح‌های مستقل یا مشترک فعالیت کنند نیز از دیگر گروه‌های هدف طرح تاپ محسوب می‌شوند.
رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه طرح «تاپ» پل ارتباطی بین صنعت و دانشگاه است، گفت: وجود منابع انسانی غنی فرصتی برای برقراری ارتباط بین دانشگاه و صنعت است.
حضرتی ادامه داد: ایجاد، تقویت ارتباط و تعامل بین صنعت و دانشگاه، گسترش فعالیت‌های تحقیق و توسعه در بنگاه‌های اقتصادی، بهسازی و جهت‌دهی به بنگاه‌های تولیدی در مسیر پیشرفت اقتصادی کشور را از جمله اهداف این طرح عنوان کرد.
وی بیان کرد: اجرای این طرح ملی به توسعه صادرات، اشتغال پایدار جوانان دانش آموخته و استاندارد کردن محصولات کمک می‌کند و تحولات اساسی در بخش صنعت کشور را ایجاد خواهد کرد.
اجرای طرح توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار «تاپ» به توسعه صادرات، اشتغال پایدار جوانان دانش‌آموخته و استاندارد کردن محصولات خواهد انجامید و تحولات اساسی را در بخش صنعت استان و کشور ایجاد می‌کند.
طرح ملی تاپ (توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار) از چهار بخش دانشجوی تاپ، بنگاه، اساتید تاپ و سرباز تاپ تشکیل شده است.
در این طرح تلاش می‌شود که ارتباط بین دانشگاه و بخش تولید و جوانان علاقه‌مند به بخش اقتصادی و جویای کار بیشتر شود.

در حال حاضر ۲ هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی دارای مجوز در آذربایجان‌غربی وجود دارد که از این تعداد یکهزار و ۴۹۵ واحد فعال بوده و ۸۰۵ واحد نیز راکد است. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار