کد خبر: ۷۷۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰ 16 August 2015


مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان از افتتاح موج‌شکن یک‌هزار و 800 متری با اعتبار هزینه‌ای 120 میلیارد تومان در هفته دولت امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، سید علی نعیمی پیش از ظهر امروز در جلسه تجلیل از خبرنگاران حوزه بنادر و دریانوردی گیلان خود را از علاقمندان به رسانه معرفی کرد و خواستار تعامل و ارتباط بیشتر با اصحاب رسانه شد.

وی با تبریک ولادت با سعادت حضرت معصومه (س)، به پروژه‌های هفته دولت در بنادر و دریانوردی گیلان اشاره کرد و افزود: سازمان بنادر و دریانوردی در هفته دولت امسال پروژه‌های بزرگی را برای افتتاح دارد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان از افتتاح پروژه موج‌شکن یک‌هزار و 800 متری با 120 میلیارد تومان اعتبار هزینه‌ای در هفته دولت خبر داد و گفت: به همراه این پروژه عظیم اسکله مسافری و حوضچه 24 هکتاری و ترمینال مسافری بندر انزلی نیز قابل افتتاح است.

وی با بیان اینکه افتتاح پروژه‌های مذکور توان بندر انزلی را 20 تا 25 درصد افزایش می‌دهد، تصریح کرد: در سه ماهه چهارم امسال یک پست اسکله مسافری را مورد بهره‌برداری قرار می‌دهیم.

نعیمی توسعه حمل و نقل دریایی را از اهداف مهم مسئولان استان در بندرانزلی عنوان کرد و یادآور شد: مجهزترین ترمینال مسافری کشورهای حاشیه خزر در بندرانزلی احداث شده و زیرساخت‌های آن برای راه‌اندازی خط مسافرت‌های دریایی آماده است.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذار بخش‌خصوصی باید برای خرید کشتی و راه‌اندازی آن در بندر انزلی ورود کند، یادآور شد: شناور مسافری باید توسط بخش‌خصوصی خریداری شود و اکنون مسئولان گیلان با چند شرکت در حال رایزنی برای خرید کشتی و سرمایه‌گذاری در بخش مسافری بندرانزلی هستند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی بخشی از تسهیلات خرید کشتی را تقبل کرده است، خاطرنشان کرد: سازمان بنادر به بخش‌خصوصی در خرید کشتی کمک می‌کند تا بتوانیم سفری دریایی داشته باشیم.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ رعایت زیست‌محیطی دریای خزر، متذکر شد: سرلوحه تمام کارها رعایت زیست‌محیطی است و باید روی امکانات و تجهیزات بندری دقت بیشتری شود.

نعیمی از فعالیت 11 پست اسکله در بندر انزلی داد و یادآور شد: در طرح جامع بندر تعداد اسکله‌های بندر انزلی باید به 24 پست افزایش یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار