مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: تا سال ۹۷ حدود ۴۷۵ میلیارد تومان کار عمرانی در منطقه آزاد ماکو صورت گرفته است.
کد خبر: ۷۷۳۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰ 20 August 2019
به گزارش تابناک آذربایجان غربی : دکتر محمدرضا عبدالرحیمی در جلسه شورای اداری و شورای تامین شهرستان پلدشت که در محل سالن جلسات سازمان منطقه آزاد ماکو ترتیب یافت افزود: سازمان بیش از ۶۳۰ میلیارد تومان سازمان از محل عوارض واردات به سرزمین اصلی از اول تاسیس تا به امروز درآمد داشته است که حدود ۴۷۵ میلیارد تومان تا سال گذشته کار عمرانی در منطقه صورت گرفته است.
 
وی بابیان اینکه برای فرودگاه بین المللی منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان طی دو سال هزینه شده گفت: در این بحث نیز می توانیم در حوزه توسعه گردشگری اقدامات شایسته ای انجام دهیم.
 
عبدالرحیمی با تاکید براینکه، رمز مقابله با فشارهای ظالمانه استکبار جهانی، تقویت امید اجتماعی در جامعه امروزی و همکاری مردم با دولتمردان است افزود: دشمنان نظام اسلامی ایران با ترفندهای مختلف هدف امید به آینده مردم ایران رادارند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو افزود: اگر امنیت در مناطق آزاد نباشد توسعه اقتصادی تحقق نخواهد یافت که در این حوزه نیز سازمان خود را موظف می داند تا برای پیگیری هدف توسعه رونق اقتصادی و نظم در این منطقه امنیت پایدار را با همکاری دستگاه‌های ذیربط برقرار کند.

وی رویکرد سازمان منطقه آزاد ماکو را در برقراری و توازن در توزیع و اختصاص منابع محدود در منطقه آزاد ماکو در برابر حجم وسیعی از نیازهای سه شهرستان، عادلانه و در اولویت قرار دادن پروژه های شاخص و مهم یاد کرد.

عبدالرحیمی همچنین حوزه شیلات و کشاورزی نوین شهرستان پلدشت را یک ظرفیت بی نظیر برای این منطقه یاد کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی ماه حصل توجه به ظرفیتها و بهره‌مندی هر چه بیشتر از این پتانسیل ها در سطح شهرستان خواهد بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو با اشاره به اینکه سازمان منطقه آزاد ماکو خود را متفاوت از سایر دستگاه ها نمیداند، افزود: قانون احکام دائمی توسعه تاکید دارد که سازمان منطقه آزاد نقش استراتژیک در توسعه همه جانبه منطقه دارد که باید با رویکرد هوشمندانه در جهت آگاهی و پیشبرد اهداف نظام و برآورده کردن نیازهای مردم حرکت کند.

وی در تشریح مزیت های منطقه آزاد تجاری صنعتی گفت: معافیت مالیاتی کسبه منطقه آزاد به مدت ۲۰ سال، عدم وجود مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد، مستثنا بودن مناطق آزاد از قوانین سرزمین اصلی و غیره گام های اساسی را در راستای بهتر شدن اقتصاد کشور فراهم می سازد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو با تاکید بر اینکه اگر مدیران با کارآمدی امورات و مطالبات مردم را به سرانجام برسانند نوعی انتقال فرهنگ به سایر ملل را نیز انجام داده‌اند افزود: در این صورت نیازی به رایزنی با سایر دولت ها نداریم چرا که خود به خود این آوازه نیک به گوش دولتمردان و مردمان سایر ملل خواهد رسید و گام های اساسی در راستای شناساندن جمهوری اسلامی ایران فراهم خواهد شد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار