نماینده مردم ارومیه در مجلس؛
نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: تجربه نشان داده که تقسیمات جدید سیاسی هیچگونه توسعه ای را نداشته و حتی در بعضی استانها شاهد رکود بوده ایم و اینگونه طرحها جزء افزایش هزینه برای نظام کارکرد دیگری ندارد.
کد خبر: ۷۷۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹ 15 August 2015
به گزارش تابناک آذربایجان غربی به نقل از اروم نیوز نادر قاضی پور در خصوص مباحث مطرح شده در خصوص تشکیل استانی جدید در اراضی آذربایجان غربی، اظهار کرد: هرگونه تغییر در تقسیمات کشوری پیامدهای بدی دارد.
وی افزود: تجربه نشان داده که تقسیمات جدید سیاسی هیچگونه توسعه ای را نداشته و حتی در بعضی استانها شاهد رکود بوده ایم.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: اینگونه طرحها جزء افزایش هزینه برای نظام کارکردی ندارد.
قاضی پور با اشاره به وجود همدلی و همزبانی بین مردم شهرهای مختلف آذربایجان غربی تصریح کرد: امروزه افرادی از تمامی شهرستانهای 16 گانه در بین مدیران و مسئولان استان وجود دارد ، به طور مثال چندین معاون استانداری از اهالی خوی ، بخشدار سیلوانای ارومیه اهل سردشت و فرمانده انتظامی استان اهل تکاب هستند.
وی به جمعیت تعدادی از شهرهای بزرگ اکشور اشاره کرد و ادامه داد: از طرفی دیگر آذربایجان غربی جمعیت چندانی هم ندارد و در این مورد می توان شهری مانند شهریار تهران را مثال زد که یک میلیون و 200 هزارنفر جمعیت دارد و تقریباً با شهرهای 16 گانه استان برابری می کند.
قاضی پور طولی بودن آذربایجان غربی را بهانه ای برای مطرح شدن بحث هایی در خصوص تشکیل استانی جدید عنوان کرد و افزود: اگر طولی بودن استانها مدنظر باشد خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، فارس، گیلان و ... از ما در خصوص موقعیت جغرافیایی طولی ترند.
وی درباره موانع توسعه آذربایجان غربی اشاره ای به نبود زیرساختها مانند راه آهن و نداشتن پروازهای مستقیم خارجی و داخلی از شهرهای مختلف کرد و یادآور شد: وجود مدیرانی که اعتماد به نفس داشته و تولید ملی را اولویت اول نظام بدانند، در این راستا کارساز است.
قاضی پور اظهار کرد: چندین سال قبل استاندار وقت سمنان کارهای اداری و جواز برای سرمایه گذاران را طی 24 ساعت با دستورالعملی حل کرد، این در حالی است که الان پرونده هایی دوساله در سازمانها و ادارات مختلف استان گیر کرده است.
وی با اشاره به اینکه سرمایه مثل پرنده ای است که هرکجا را امن تر بداند، در آنجا لانه کرده و ماندگار خواهد شد، افزود: در استان باید امنیت سرمایه گذاری و زیرساختها را نهادینه کرده و به سرمایه گذار باید احترام گذاشت.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی دادن تشویق به صادرکنندگان را راهکاری مناسب توصیف و تصریح کرد: عدم اعتبارات مکفی در بانکها، عاملی مهم در تعطیلی واحدهای تولیدی استان و 70 درصد مشکلات مربوط به سرمایه درگردش است.
قاضی پور همدلی و همزبانی را حل کننده 80 درصد مشکلات در آذربایجان غربی عنوان کرد و یادآور شد: وقتی که رئیس بانک به رئیس صنعت و معدن اعتمادی نداشته و صاحبان کارخانه ها و واحدهای تولدی با شکایات طرف حسابها و کارگران به زندان بروند، نباید انتظار چندانی برای رونق چرخه تولید و کار داشت.
وی افزود: با این شرایط اگر فردی که زندان رفته و واحد تولیدی اش تعطیل شود ، وقتی که بیرون هم بیاید بازار فروش را از دست داده و تکنولوژی کارخانه اش قدیمی شده است.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تنها راه برون رفت از تهدیدات و تحریم، تولید ملی است و باید به این سمت گرایش داشته باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار