مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان‌غربی گفت: بانوان بسیجی استان طبق تفاهم‌نامه منعقد شده، آموزش‌های مهارتی لازم را دریافت می‌کنند.
کد خبر: ۷۶۳۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۲ 17 July 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی  محسن مددی افزود: این تفاهم‌نامه در راستای استفاده از توان بالقوه بانوان بسیجی در زمینه توسعه مهارت آموزی در شهرها، روستاها و مناطق محروم مرزی بین اداره‌کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان‌غربی و بسیج جامعه زنان سپاه شهدای استان منعقد شده است.

وی ادامه داد: گسترش دانش، مهارت و ارتقای توانمندی سرمایه‌های انسانی به ویژه در روستاها و مناطق محروم و مرزی از طریق آموزش و به کارگیری مهارت در بخش های صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر و کمک به جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها به واسطه ایجاد و ارتقای مهارت شغلی بین طرفین از جمله اهداف این تفاهم نامه است.

وی اظهار داشت: براساس این تفاهم نامه نیاز سنجی آموزشی با استفاده از ظرفیت اردوهای جهادی بسیج، شناسایی، انتخاب، مدیریت و به کارگیری آحاد مردم به ویژه زنان بسیجی واجد شرایط مورد نیاز طرح های آموزشی و اجرای برنامه های فرهنگی، تبلیغی و اطلاع رسانی به منظور تشویق جوانان به فراگیری مهارت ها وآموزش های فنی وحرفه ای از جمله تعهدات جامعه بسیج زنان سپاه شهدای آذربایجان غربی در این تفاهم نامه است.

وی اضافه کرد: ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به بانوان بسیجی معرفی شده از سوی بسیج زنان درمراکز آموزشی دولتی براساس نیازسنجی، تدوین استانداردهای آموزشی جدید مورد نیاز و اعطای گواهینامه مهارت به زنان بسیجی شرکت کننده در دوره های آموزشی درصورت موفقیت درآزمون های همسان مطابق با ضوابط از جمله تعهدات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی در قالب این تفاهم‌نامه به شمار می رود.

آذربایجان غربی از جمله استان های فعال در آموزش های مهارتی است به طوری که سالانه بیش از هفت و نیم میلیون نفر ساعت آموزش مهارتی در این استان انجام می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار