مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: فرهنگ مطالعه را می توان از طریق کودکان به اعضای دیگر خانواده تزریق و زمینه ای فراهم کرد تا ضمن آشنایی والدین با فرهنگ کتابخوانی، پیوندی عمیق بین اعضا ایجاد شود.
کد خبر: ۷۶۳۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۸ 17 July 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی حجت‌الاسلام ناصر خدایاری روز چهارشنبه در کارگاه آموزشی چهارمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان افزود: می توان از طریق آموزش و ترغیب کودکان به کتابخوانی پدران و مادران را نیز با کتابخوانی و مطالعه پیوند داد.

وی با اشاره به ترغیب کودکان به مطالعه و با بیان اینکه والدین به دلیل وابستگی عاطفی به کودکان خود هنگام مراجعه به فروشگاه حتی از خرید کالاهای گران قیمت برای آنان دریغ نمی کنند، اظهار داشت: به واسطه همین پیوند عاطفی موجود بین والدین و کودکان می توان کودکان را به عنوان پلی ارتباطی میان پدران و مادران و کتابخوانی ایجاد کرد تا بدین وسیله والدین نیز با مطالعه انس پیدا کنند.

وی به ارزش مطالعه کودکان اشاره کرد و افزود: روایتی از معصومین بیان می کند که آموزش در دوران کودکی همانند حکاکی کردن روی سنگ است.

حجت الاسلام خدایاری افزود: جمعیت کودکان ١١ تا ١٩ سال مهترین بازه سنی است که می توان هم آموزش داد و هم مهارت ها ی آنها را برانگیخته و زمینه رشد و شکوفایی آنان را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه قرآن به اهمیت کتابخوانی اشاره می کند، گفت: کتاب مردم را از تاریکی به سمت روشنایی سوق می دهد و موجب آگاهی بخشی و رهایی انسان از استعمار و استبداد می شود.

وی به تاثیر مطالعه کتاب در توسعه استان ها اشاره کرد و افزود: با مطالعه وضعیت پنج شهر صنعتی می توان پی برد که مطالعه چه اندازه در توسعه این شهرها تاثیر داشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: استان هایی مثل تهران، آذربایجان شرقی و دیگر استان های توسعه یافته در حوزه های مختلف حرفی برای گفتن دارند و با مطالعه وضعیت مطالعه این استان ها مشاهده می شود در حوزه مطالعه گام های مثبتی برداشته اند.

وی اظهارداشت: از ١٧ شهرستان استان تنها از ٧ شهرستان طرح کتابخوانی به این اداره رسیده و ضروری است که مطالعه و توجه به کتاب در اولویت قرار گیرد.

حجت الاسلام خدایاری بیان کرد: مطالعه، پیوندهای اجتماعی جامعه را مستحکم کرده و به رشد و تعالی ما کمک می کند.

وی افزود: مطالعه ای خروجی دارد که به زندگی اقتصادی روشنی بخشد، قوانین و ضوابط اجتماعی را برقرار کند و به اقتصاد، زندگی، دین و دنیای ما گره بخورد و رشد و تعالی جامعه را موجب شود.

وی به نقش مطالعه در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اشاره کرد و گفت: نباید چنین تصور شود که مطالعه تنها برای آگاهی است بلکه علاوه برآگاهی، هرنوع پیشرفتی در حوزه های مختلف وابسته به مطالعه است و اگر زمان مطالعه کاهش پیدا کند بدون تردید شاهد توسعه ای دربخش های مختلف جامعه نخواهیم بود.

کارگاه آموزشی چهارمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان به مدت دو روز با حضور تسهیل گران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نهاد کتابخانه های عمومی وآموزش و پرورش آذربایجان غربی در ارومیه برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار