وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار پیامی در توئیتر از پیدا شدن بخش‌هایی از پهپاد متجاوز و سرنگون‌شده آمریکایی در آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران خبر داد.
کد خبر: ۷۵۵۶۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۵ 20 June 2019
 

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، محمدجواد ظریف شامگاه پنج‌شنبه در پیامی توئیتری اعلام کرد ایران بخش‌هایی از پهپاد متجاوز و سرنگون‌شده آمریکایی را در آب‌های سرزمینی خود یافته است.

در ساعت ۰۰:۱۴ [بامداد پنج‌شنبه]پهپاد آمریکایی به‌صورت پنهانی از خاک امارات برخاسته و حریم هوایی ایران را نقض کرده است. این پهباد در ساعت ۰۴:۰۵ در مختصات جغرافیایی (۲۵°۵۹'۴۳"N ۵۷°۰۲'۲۵"E) نزدیک کوه مبارک هدف قرار گرفته است. ما بخش‌هایی از پهپاد نظامی آمریکا را از آب‌های سرزمینی خود یعنی در همان جایی که این پهپاد سرنگون شده، از آب بیرون کشیده‌ایم.»
کشف اجزای پهپاد آمریکایی در آب‌های ایران
صبح امروز پنج‌شنبه روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکایی در ساعات اولیه بامداد، پس از تجاوز به فضای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران مقابل منطقه کوه‌مبارک استان هرمزگان توسط آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه خبر داد.

روابط عمومی کل سپاه در این اطلاعیه اعلام کرد: نخستین ساعات بامداد امروز (پنجشنبه ۳۰ خرداد) یک فروند پهپاد جاسوسی "گلوبال هاوک" آمریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبه‌روی کوه‌مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.

مقامات آمریکایی با چندین ساعت تأخیر اخبار منتشرشده مبنی بر سرنگونی یک فروند پهپاد آمریکایی توسط نیرو‌های ایرانی را به‌طور رسمی تأیید کردند، اما مدعی شدند که این پهپاد وارد حریم هوایی ایران نشده و بر فراز آب‌های بین‌المللی هدف قرار گرفته است.
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار