معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: امسال ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار برای کاهش آسیب های اجتماعی به دفاتر تسهیلگری مناطق حاشیه شهر اختصاص یافته است .
کد خبر: ۷۴۹۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴ 30 May 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ، علی مصطفوی در نخستین کارگروه فرهنگی اجتماعی استان در سالجاری که در استانداری برگزار شد، به فعالیت دفاتر تسهیلگری اشاره نمود و از اختصاص ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار برای مراکز تسهیلگری استان خبر داد و گفت: این مبلغ سال گذشته ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بود و دوام و ادامه فعالیت این دفاتر در انجام درست وظایف محوله این مراکز تسهیلگری خواهد بود .

وی با بیان اینکه بدون مشارکت اجتماعی هیچ طرح و برنامه ای به نتیجه نمیرسد، از دفاتر تسهیلگری خواست برنامه ها و طرحهای خود را در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی ارائه و در دفاتر خود اجرایی نمایند .

مصطفوی افزود: کارگروه تخصصی فرهنگی اجتماعی یکی از کارگروههای مهم شورای برنامه ریزی استان است که کاهش آسیب های اجتماعی از اهداف عمده آن به شمار می رود .

وی با بیان اینکه بر اساس تحقیقات صورت گرفته حاشیه نشینی، اعتیاد، طلاق، سرقت، قتل و خودکشی از عمده آسیب های اجتماعی به شمار می رود، افزود: مسائل اجتماعی از چنان اهمیتی برخوردار است که هر ماه با حضور وزیر کشور جلسه ای در این خصوص برگزار و نتایج به سمع و نظر مقام معظم رهبری میرسد و ایشان تدابیر و رهنمودهای لازم را تبیین میکنند.

مصطفوی در ادامه به انعقاد تفاهم نامه هایی بین دفتر امور اجتماعی و برخی از سازمانها و دستگاههای اجرایی اشاره نمود و گفت: این تفاهم نامه ها در راستای کاهش آسیب های اجتماعی است و هر دستگاه و سازمان و نهادی باید با عمل به وظایف محوله در راستای کاهش این بلایا و آسیب ها قدمهایی را بردارد .

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی در ادامه حاشیه نشینی را در نتیجه مهاجرت از روستاها به شهرها و مهاجرت از شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ عنوان کرد و عمده علت آن را علاوه بر بیکاری و نبود اشتغال، در عدم توزیع امکانات مناسب دستگاهها و سازمانهای دولتی و غیردولتی دانست.

وی همچنین بر تشکیل دو کارگروه برای مهاجرت معکوس و همفکری برای جلوگیری از موازی کاری  سازمانها در مناطق حاشیه ای تاکید کرد .

جذب مشارکت های مردمی و استفاده از ظرفیت تشکل های غیر دولتی، تربیت نیروهای انسانی متعهد در رشته های مورد نیاز توسط دانشگاهها ، افزایش فعالیت سازمانهای دانش بنیان در راستای ایجاد اشتغال، افزایش خدمات بهداشتی درمانی توسط علوم پزشکی در مناطق حاشیه نشین ، انجام اقداماتی توسط جهادکشاورزی برای نگهداشت جمعیت ، ایجاد و گسترش همگرایی، تفاهم و وحدت بین اقوام و مذاهب توسط فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی و نیازسنجی و امکان سنجی ایجاد اشتغال توسط اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی از مواردی بود که معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی در سخنان خود به آن اشاره و بر اجرایی کردن آنها تاکید نمود .

سرپرست اداره کل فرهنگی اجتماعی استانداری آذربایجان غربی هم در این جلسه با بیان اینکه در اکثر مناطق حاشیه ای فعالیت ها و خدمات بصورت جزیره ای و موازی ارائه می شود گفت : این امر باعث هدررفت منابع مالی و اقتصادی و ایجاد جو بی اعتمادی در بین مردم می شود لذا با توجه به اهمیت مناطق حاشیه ای ، سازمان اجتناعی کشور یکی از وظایف ذاتی اش را ورود به این مناطق اختصاص داده است .

طباطبایی اظهار داشت : وزارت کشور در برنامه ای با ایجاد دفاتر تسهیلگری در مناطق حاشیه ای برنامه مدونی را برای سه سال در برخی مناطق شروع کرده است .

به گفته وی هم اکنون در ۲۲ استان و ۱۸۰ منطقه ۱۲۵ دفتر تسهیلگری فعالیت می کنند .

در ادامه این جلسه گزارش عملکرد دو دفتر تسهیلگری فعال حاشیه ارومیه ارائه و اعضای کارگروه نظرات ، پیشنهادات و برنامه های خود را برای فعالیت هر چه بهتر این دفاتر اعلام نمودند .

منبع: برنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار