رییس اداره حیات وحشت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: آخرین سرشماری انجام شده در استان بیانگر زیست ۱۰۸ هزار بال پرنده از ۳۰۰ گونه در زیستگاه های آبی منطقه است.
کد خبر: ۷۴۹۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰ 30 May 2019

 

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ، امید یوسفی با اشاره به اینکه زیستگاه های استان پذیرای ۳۰۰ گونه پرنده است، افزود: یک سوم این پرندگان بومی منطقه هستند که عمده ترین این پرندگان فلامینگو، اردک سر سفید و مرمری، پلیکان های خاکستر و سفید، میش مرغ، آنقوت، کبک دری، انواع عقاب اعم از طلایی و مار خور و هما وکرکس و پرندگان مهمی دیگر که آبزی و کنار آبزی هستند و در تالاب ها و در مناطق دشت ها، ارتفاعات و صخره ها زندگی می‌کنند و در کل سطح استان پراکنده اند.

وی گفت: اردک های مرمری و سر سفید در تالابها و میش مرغ در دشتها، کبک دری در ارتفاعات و صخره ها، عقاب هما در کوهستانها و فلامینگو و آنقوتها در مناطق تالابی بوده و کنار آبزی زیست می‌کنند و پرندگان خشک زی شامل پرندگان شکاری و کبک دری و میش مرغ است.

وی افزود: تالاب کانی برازان، سد ارس و تالاب های اقماری دریاچه ارومیه در رده های بعدی برای انتخاب پرندگان مهاجر و بومی برای زیست قرار دارند.

یوسفی با اشاره به نقش مشارکتی مردم و دولت در حفاظت از پرندگان ادامه داد: این استان دارای تنوع پرندگان است که نیازمند حفاظت و مراقبت با همکاری بخش تشکلهاست و جوامع محلی باید در این راستا نقش مهم خود را فراموش نکنند.

منبع: برنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار