رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: امسال توسعه واحدهای گلخانه‌ای در سطح ۴۰۰ هکتار و توسعه دامداری‌های بزرگ مقیاس در حدود ۸ هزار راس و توسعه کشت گیاهان دارویی مانند گل محمدی و زعفران در دستور کار سازمان قرار دارد.
کد خبر: ۷۴۵۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲ 17 May 2019
کشت گیاهان دارویی در آذربایجان‌غربی توسعه می‌یابد

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، رسول جلیلی امروز در جلسه بررسی منابع اعتباری استان برای توسعه بخش کشاورزی اظهار کرد: تمرکز جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی بر توسعه واحدهای گلخانه‌ای و کشت گیاهان دارویی به عنوان یکی از مهمترین پیشران‌های توسعه کشاورزی در کنار احیای دریاچه ارومیه است.

وی تصریح کرد: مبلغ ۲۸۸ میلیارد تومان اعتبار مصوب در قالب بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال گذشته برای توسعه فعالیت‌های کسب و کار به بخش کشاورزی استان تخصیص یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: از ۱۲ هزار میلیارد تومان ارزش سالانه تولید محصولات کشاورزی در استان در حدود ۳۰ درصد محصولات تبدیل به ضایعات می‌شود که با افزایش سرمایه‌گذاری و مدیریت بهینه منابع اعتباری در بخش کشاورزی می‌توان به میزان قابل توجهی از ایجاد ضایعات جلوگیری کرد.

وی افزود: امسال توسعه واحدهای گلخانه‌ای در سطح ۴۰۰ هکتار و توسعه دامداری‌های بزرگ مقیاس در حدود ۸ هزار راس و توسعه کشت گیاهان دارویی مانند گل محمدی و زعفران در دستور کار سازمان قرار دارد.

جلیلی اظهار کرد: یک فضای جدیدی در حوزه توسعه تولید در محیط‌های کنترل شده در بخش کشاورزی فراهم شده که می‌توان با حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در این زمینه، از این فرصت به وجود آمده برای ارتقای رونق تولید در بخش کشاورزی و همزمان رونق اقتصادی استان استفاده کرد.

وی بیان کرد: با توجه به افزایش بارش‌های مطلوب بهاره، متوسط بارندگی در استان در حدود ۴۶۰ میلیمتر است که میزان بارندگی نسبت به نرمال ۶۱ درصد افزایش یافته و در داخل حوضه آبریز دریاچه ارومیه نیز از ۷۱ درصد رشد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته برخوردار است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار