رئیس شورای عالی استان‌ها:
رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: آنچه امروز می‌شناسیم و از آن ضربه می‌خوریم گروه‌های تروریستی هستند که متاسفانه حرکت‌هایی ضدمسلمانان و ضدشیعه در پیش گرفتند.
کد خبر: ۷۴۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶ 09 August 2015
غلامرضا بصیری‌پور در همایش هم‌اندیشی «افغانستان و تروریسم، چالش‌های میدانی و راهکارهای رهایی» اظهار کرد: آنچه مسلم است به کشور برادر افغانستان به نگاه پیکری از امت اسلام نگاه می‌کنیم و چه در افغانستان باشیم و چه برادرانمان در ایران باشند هر دو از امت اسلامی هستیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها افزود: از سوابقی که از این کشور بزرگ سراغ دارم مردمی مسلمان، مبارز و انقلابی هستند و امروز به لحاظ وسعت چهل و یکمین کشور بزرگ دنیا است که اهمیت تاریخی و جغرافیای وسیعی دارد با این نگرش این امر نشان‌دهنده یک رابطه عمیق و فرهنگی بین دو کشور است.

وی با بیان اینکه همه توطئه‌های جهانی که بین دو ملت تا این زمان در تلاش ایجاد دشمنی بوده ناموفق بوده است، گفت: خوشبختانه پیوند ایران و افغانستان عمیق است، بنابراین می‌گوییم صلح و امنیت در افغانستان در واقع صلح و امنیت در ایران است به طوری که همدلی‌ها بین دو کشور وجود داشته است.

بصیری‌پور با تاکید بر شناخت عمیق تروریسم و هوشیاری مردمی از آن، عنوان کرد: آنچه را که امروز ما تحت عنوان تروریسم بررسی می‌کنیم محصول مداخله بیگانگان است از جمله وهابیت که علیه شیعه اقداماتی انجام می‌دهد و از قرارگاه مشترک استکبار جهانی خط می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه درود می‌فرستیم بر همه شهدای افغانستان بزرگ که در راه اسلام جام شهادت نوشیدند، افزود: همچنین آنچه امروز می‌شناسیم و از آن ضربه می‌خوریم گروه‌های تروریستی هستند که متاسفانه حرکت‌هایی ضد مسلمانان و ضد شیعه در پیش گرفتند و از اردوگاه مشترک استکبار جهانی خط می‌گیرند.

بصیری‌پور تصریح کرد: گروهک تروریستی طالبان و القاعده فرزندان ناخلف آمریکا در منطقه هستند با این نگرش استکبار جهانی صریحا شفاف است که می‌خواهد از این حرکت‌ها به سودی برسد و آنچه مسلم است از این منافع، آمریکایی می‌خواهد به معروفیت برسند به عنوان مثال داعش به تازگی آمده است و متاسفانه اسلام انحرافی را ترویج می‌کند و حتی کشورهای اروپایی که ذهنیت مثبت از اسلام داشتند با چنین حرکت‌هایی ذهنیت منفی از اسلام پیدا کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه جنایات داعش وحشی‌گری است و خون ملت‌ها را در کشورهای مسلمان می‌ریزد، یاد آور شد: این حرکت‌ها به خاطر این است که به منافع خود برسند بنابراین به هر صورت جمهوری اسلامی ایران در سال‌های گوناگون در پناه دادن هر مسلمانی به نحو احسن عمل کرده است به‌ ویژه ملت شریف و برادر افغانستان که از برادران و عامل وحدت ما هستند بنابراین امروز با اعتقادی که از قرآن داریم، باید مسلمان را پناه دهیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها با تاکید بر هم سو بودن دو کشور در اقدامات گوناگون، خاطرنشان کرد: دو کشور تاکنون در بحث مبارزه با مواد مخدر همکاری‌های خوبی با هم به انجام رسانده‌اند ضمن اینکه ایران و افغانستان هر دو یک مسیر را طی می‌کنند اما آنچه به عنوان راهکار می‌خواهم بگویم همان طوری که بسیاری از مردم شما به راهکار رهایی از ترورسیم توجه دارید باید شناسایی ریشه‌ها را در افغانستان مورد توجه قرار داد که اگر آن ریشه را خوب شناختیم همه عملکردهای دشمن خنثی می‌شود.

بصیری‌پور تصریح کرد: وحدت ملت افغانستان در این جریان بسیار مهم است به عنوان مثال وقتی که ملت ایران به رهبری امام راحل این کشور را هدایت می‌کردند همه آن حرکت عامل وحدت بود و همه مفسران و کسانی که تجربه داشتند سه رکن برای این انقلاب تعیین کردند که یکی از آن وحدت بود و قطعا وحدت در افغانستان زمینه پیشرفت در آینده را برای این کشور فراهم می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار