مدیرکل امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی گفت: نزولات آسمانی در کنار تدبیر دستگاه‌های اجرایی باعث افزایش حدود دو برابری آب دریاچه ارومیه شد.
کد خبر: ۷۴۱۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳ 06 May 2019
 نمایشگاه عملکرد ستاد احیای دریاچه ارومیه افتتاح شد

به گزارش تابناک آذربایجتان غربی پیمان آرامون: بارش‌های امسال باعث افزایش حدود دو برابری آب دریاچه ارومیه شده که در کنار عملکرد و تدبیر دستگاه‌های اجرایی باعث احیای دریاچه ارومیه می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر بیش از چهار میلیارد متر مکعب آب در دریاچه ارومیه وجود دارد، این در حالی است که در ابتدای سال زراعی میزان آب دریاچه یک میلیارد و 900 هزار متر مکعب بود.

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری آذربایجان‌غربی ادامه داد: این نمایشگاه با هدف معرفی عملکرد فرهنگی و اجتماعی دولت در چهار سال تشکیل ستاد احیای دریاچه ارومیه راه اندازی شده است.

وی بیان کرد: این ستاد در 9 محور اساسی از سال 93 فعالیت می‌کند و در این مدت حدود سه هزار و 645 میلیارد تومان در راستای احیای دریاچه ارومیه هزینه کرده است.

آرامون بحث فرهنگ سازی را از برنامه‌های شاخص ستاد احیای دریاچه ارومیه برشمرد و افزود: انتقال آب رودخانه کانی‌سیب، لایروبی رودخانه‌ها، احداث تصفیه خانه و هدایت پس آب آن به سمت دریاچه ارومیه از دیگر پروژه‌های مهم ستاد احیای دریاچه ارومیه محسوب می‌شود.

وی گفت: بر اساس اعلام شرکت آب و فاضلاب شهری مردم آذربایجان‌غربی بالای 10 میلیون متر مکعب در سال 97 نسبت به سال های گذشته در مصرف آب صرفه جویی داشته‌اند که این نشان دهنده تاثیر عملکرد فرهنگی دستگاه‌های اجرایی است.

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری آذربایجان‌غربی تصریح کرد: تفکیک بین تاثیر نزولات جوی و عملکرد دستگاه‌ها در بحث احیای دریاچه ارومیه درست نیست چرا که لایروبی‌ها و سردهنه سازی‌های انجام شده در کنار نزولات آسمانی باعث تسریع هدایت آب بدون نفوذ به خاک و لایه‌های پایین دستی به سمت دریاچه ارومیه شد.  

وی در خصوص برنامه‌های آینده استانداری برای نگه‌داشتن آب دریاچه ارومیه بیان کرد: امسال بیش از 500 میلیارد تومان اعتبار به ستاد احیای دریاچه ارومیه ابلاغ شده که نزدیک 50 درصد آن تخصیص داده شده تا این ستاد به هدف خود که احیای دریاچه ارومیه است برسد و دستگاه‌های اجرایی نیز طرح‌های خود را پس از تایید ستاد احیا تا احیای کامل دریاچه ارومیه عملیاتی می‌کنند.

آرامون در خصوص نمایشگاه گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد احیای دریاچه ارومیه عملکردهای خود را به بهترین شکل در این نمایشگاه عرضه کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، نمایشگاه عملکرد فرهنگی و اجتماعی ستاد احیای دریاچه ارومیه از امروز به مدت هفت روز از ساعت هشت صبح تا هشت شب برای بازدید عموم مردم دایر است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار