محمدمهدی شهریاری در همایش هم اندیشی طرح آمایش استان گفت: اجرای سند آمایش سرزمینی بعنوان یک سند بالادستی و راهنمای مدیریتی، توسعه استان آذربایجان غربی را بدنبال خواهد داشت.
کد خبر: ۷۴۰۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱ 02 May 2019


به گزارش تابناک آذربایجان غربی استاندار آذربایجان غربی گفت: اجرای سند آمایش سرزمینی، توسعه استان آذربایجان غربی را بدنبال خواهد داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی، محمدمهدی شهریاری در همایش هم اندیشی طرح آمایش استان گفت: اجرای سند آمایش سرزمینی بعنوان یک سند بالادستی و راهنمای مدیریتی، توسعه استان آذربایجان غربی را بدنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مهم ترین هدف برنامه آمایش، بسط یکنواخت توسعه در پهنه سرزمینی است، افزود: از دو سال گذشته، تهیه سند آمایش سرزمینی استان بصورت جدی در دستور کار قرار گرفته و اکنون مراحل پایانی خود را طی می کند.

استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: با نهایی شدن برنامه آمایش سرزمینی، تمام سیاستگذاری ها و برنامه ریزی های استان بر اساس آن انجام خواهد گرفت.

شهریاری همچنین بر ضرورت توجه به پدافند غیرعامل و آمایش دفاعی در تهیه سند آمایش سرزمینی بعنوان بالاترین سند توسعه استان تاکید کرد و گفت: از مهم ترین ویژگی های برنامه آمایش سرزمینی، جامع نگری، کیفیت و سازماندهی فضایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه با بیان برخی عوامل تاثیرگذار در توسعه نیافتگی استان گفت: آذربایجان غربی بدلایل مختلف از جمله ناآرامی های اوایل انقلاب، جنگ تحمیلی و فعالیت های گروهک های ضدانقلاب در دهه های اول انقلاب آن طور که باید و شاید در مسیر توسعه قرار نگرفته و علاوه بر آن در میان شهرستان های استان نیز یک عدم توازن وجود دارد که در سند آمایش سرزمینی این موارد نیز مورد توجه قرار گرفته است.  

شهریاری ابراز امیدواری کرد با اجرای سند آمایش سرزمینی، استان آذربایجان غربی با توجه به ظرفیت های بی نظیری که دارد بتواند جزو استان های توسعه یافته و سرآمد کشور شود.

وی در ادامه با اشاره اینکه برنامه ریزی یک اصل اجتناب ناپذیر در کشور است، افزود: برنامه محوری باید سرلوحه همه مدیران و مسئولان باشد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار