برای شروع برخورد با چنین مسائلی، موضوعات و پدیده‌هایی پیشنهاد می‌کنیم که آقای روحانی و دولتشان با همراهی سایر قوا و ارکان حکومتی قبل از به زانو درآوردن آمریکا، وضعیت «ایران خودرو و سایپا و دلالی‌هایی که به واسطه آن‌ها صورت می‌گیرد» را سامان بدهند. فعلا همین یک موضوع را به نتیجه برسانید، انتظار دیگری نداریم. بعد از آن می‌توانید دیگر مسائل و موضوعات را با داخلی‌ها و خارجی‌ها حل کنید!
کد خبر: ۷۳۹۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۹ 30 April 2019

حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور صبح امروز در سی‌امین جشنواره ملی قدردانی از کارگران نمونه کشوری با تأکید بر اینکه دشمن را به زانو درخواهیم آورد، ادامه داد: کارگران غیور ایران، جوانان نخواهند گذاشت، آمریکا پیروز شود و دولت این کشور را به زانو درمی‌آوریم؛ اتفاقی که رئیس جمهور به آن اشاره دارد، از پیش فرض هایی برخوردار است که اول باید آنها را محقق کرد، بعد به سمت به زانو درآوردن آمریکا رفت.

به گزارش «تابناک»؛ مردم ایران به واسطه تحریم های ظالمانه آمریکا و نماندن دولتمردان این کشور بر پای عهد و تعهد خود از سال گذشته فشارهای اقتصادی زیادی را متحمل شده اند؛ تا جایی که قیمت بسیاری از کالاها سر به فلک کشیده و از طرفی قدرت خرید مردم به واسطه کاهش بی حد و اندازه ارزش پول ملی به شدت کاهش پیدا کرده است؛ این موضوع فاصله طبقاتی را افزایش داده و قشرهای ضعیف جامعه را هر روز ضعیف تر و ناتوان تر کرده است.

در طرف مقابل آمریکایی ها برای به زانو درآوردن جهوری اسلامی و وادار کردن ایران به انجام مذاکره با دولت ایالات متحده از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است تا دولت «دونالد ترامپ» بتواند از این موضوع به عنوان یک دستاورد در عرصه بین المللی در انتخابات 2020 آمریکا بهره ببرد. هرچند تاکنون تنها توانسته فشار زیادی بر حکومت، دولت و مردم ایران وارد کند، در عمل دستاورد خاصی نداشته است.

آنها به احتمال فراوان راه های زیادی را که یکی از آنها همین افزایش فشار تحریمی است، تلاش برای جلوگیری از صادرات نفت ایران و ... را دنبال خواهند کرد، اما آنچه از همین الان می توان حدس زد، این است که ایران مشکلی برای صادرات نفت خود با وجود همسایه ها و دوستان منطقه ای بی شمار و همچنین دسترسی گسترده به آب های آزاد نخواهد داشت، ولی به هر حال این فشارها تأثیراتی بر اقتصاد کشور دارد.

بنا به اذعان کارشناسان آنچه امروز باعث تشدید مشکلات اقتصادی در کشور ما شده، سوء استفاده، رانت خواری و فسادهای داخلی است که تأثیراتی به مراتب بیشتر از تحریم های خارجی داشته است. این رویه حتی توسط برخی کمپانی ها و شرکت های داخلی نیز بعضا دنبال شده است. آنها برای کسب سود بیشتر و تأمین هزینه ها، مخارج و ریخت و پاش های بی اندازه خود حاضرند بازار و اقتصاد کشور را به کل دستخوش تحولات غیرطبیعی کنند.

در راه مبارزه با این افراد و کمپانی ها یا به دلیل نفوذ آنها در برخی بخش ها و یا به دلیل تلاشی که آنها برای وابسته کردن اقتصاد کشور و شاغل کردن تعدادی از کارگران در مجموعه های خود داشته اند، شاهد سهل انگاری های زیادی بوده ایم و همچنان هم هستیم. همین رویه باعث شده که اقتصاد کشور به واسطه اقدامات خاص چنین افراد و شرکت هایی دچار نوسان های غیر طبیعی بشود که بعضا حتی از اثرات تحریم بر اقتصاد کشور بیشتر بوده است.

حالا که آقای رئیس جمهور تأکید کرده که می خواهد آمریکا را با کمک کارگران و ملت ایران به زانو دربیاورد و اتفاقا این موضوع گزاره ای صحیح هم هست، پیشنهاد می کنیم قبل از انجام این کار ایشان، دولت و وزیرانشان با رانت خواری ها، دلالی ها و شرکت های سوءاستفاده کننده از شرایط اقتصادی کشور مقابله کرده و آنها را به زانو درآورند، چون این موضوع می تواند آثار اقتصادی تحریم ها را به شدت کاهش دهد.

اگر این افراد و شرکت ها که به بهانه تحریم خون ملت را در شیشه می کنند و هر روز به دارایی خود و عده ای خاص می افزایند و قشرهای ضعیف جامعه را ضعیف و ضعیف تر می کنند، به زانو در بیایند؛ بسیاری از مشکلات کشور و مردم خود به خود حل خواهد شد، لذا به رئیس جمهور محترم پیشنهاد می کنیم در وهله اول عزم خود و سایر قوا و دستگاه های اجرایی را برای برخورد جدی با این پدیده ها جزم کنند، سپس سراغ به زانو درآوردن آمریکا بروند.

برای شروع برخورد با چنین مسائلی، موضوعات و پدیده‌هایی پیشنهاد می‌کنیم که آقای روحانی و دولتشان با همراهی سایر قوا و ارکان حکومتی قبل از به زانو درآوردن آمریکا، وضعیت «ایران خودرو و سایپا و دلالی‌هایی که به واسطه آن‌ها صورت می‌گیرد» را سامان بدهند. فعلا همین یک موضوع را به نتیجه برسانید، انتظار دیگری نداریم. بعد از آن می‌توانید دیگر مسائل و موضوعات را با داخلی‌ها و خارجی‌ها حل کنید!

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار