فرماندار میاندوآب با اشاره به انتشار برخی شایعات پیرامون طغیان سیمینه و زرینه‌رود، گفت: خبر منتشر شده در فضای مجازی در رابطه با سرریزی این دو رودخانه کذب محض است.
کد خبر: ۷۲۹۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵ 30 March 2019
طغیان رودخانه‌های سیمینه و زرینه‌رود میاندوآب صحت ندارد

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، پس از انتشار فیلم طغیان رودخانه زرینه‌رود میاندوآب و ورود آب به اراضی کشاورزی و باغات روستای اوچ تپه این شهرستان موجی از اخبار ضد و نقیض در فضای مجازی در حال انتشار است. برای پیگیری موضوع با فرماندار میاندوآب گفت‌وگویی ترتیب یافت که در ادامه می‌آید.

مهدی قهرمانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، با تکذیب خبر طغیان رودخانه‌های سیمینه و زرینه‌رود اظهار کرد: فیلم منتشر شده در فضای مجازی مربوط به گذشته بوده و خبر طغیان این دو رودخانه تکذیب می‌شود.

وی ادامه داد: تمام رودخانه‌های میاندوآب ظرفیت گنجایش آب بیشتر را داشته و هیچ رودخانه‌ای در این شهرستان طغیان نکرده است.

فرماندار میاندوآب تصریح کرد: پس از هشدار بارندگی، بستر تمام رودخانه‌های این شهرستان در برابر وقوع سیل تقویت شده و اقدامات کافی در راستای مقابله با آبگرفتگی در این شهرستان صورت گرفته است.

وی با اشاره به شناسایی مکان‌های حادثه‌خیز در میاندوآب، بیان کرد: بستر رودخانه‌های این شهرستان لایروبی شده و مکان‌های با امکان آبگرفتگی و وقوع سیل در میاندوآب شناسایی و تقویت شده است.

قهرمانی با تکذیب سرریز سد نوروزلو، خاطرنشان کرد: ظرفیت این سد به‌هیچ عنوان پر نشده و خبر سرریز آب سدنوروزلو که در فضای مجازی منتشر شده صحت ندارد و قویا تکذیب می‌شود.

وی تاکید کرد: مردم میاندوآب شایعات فضای مجازی اعتماد نکرده و اخبار موثق را از خبرگزاری‌های رسمی و منابع معتبر پیگیری کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار