طرح انتقال آب این منطقه به استان کرمان با این مسافت طولانی منطقی و عقلایی نیست.
کد خبر: ۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۴ 24 January 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، حجت الاسلام حسین رجایی پور امام جمعه سمیرم در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به تشدید روند خشکسالی و کاهش منابع آب اظهار کرد: معیشت و درآمد مردم سمیرم وابسته به آب و کشاورزی است.

وی به بازدید خود از طرح رها شده پمپاژ آب از رودخانه ماربر سمیرم برای دشت جنوب این منطقه اشاره کرد و افزود: چطور این طرح بر زمین مانده با این خرج های میلیاردی را نیمه کاره به بهانه منطقی نبودن رها کردند اما معتقدند انتقال آب به رفسنجان مقدور وعقلانی است.

خطیب جمعه سمیرم خاطر نشان کرد: اگر پمپاژ آب برای خود منطقه از داخل خود شهرستان منطقی نیست چگونه مردم زحمت کش و کشاورز بپذیرند آب خودشان به کیلومترها آنسوتر منتقل بشود و آنها درختان و سرمایه شان بی نصیب از آب بماند.

حجت الاسلام رجایی پور باتاکید بر ضرورت استفاده بهینه از آب سه چشمه رها در شهر سمیرم ادامه داد: مهار آب این چشمه ها در شش ماه از سال که کشت و کاری نمی شود برای شش ماهه دوم کارگشا خواهد شد.

وی همچنین پیشنهاد کرد با توجه به عظمت و جلال شخصیت ارزشمند حکیم جهانگیرخان قشقایی تندیس این عالم وارسته در میدان ماندگار و دانشگاه های سمیرم نصب شود.

امام جمعه سمیرم در بخش دیگر سخنان خود به اهمیت و اثرگذاری پیام رهبر انقلاب به جوانان ممالک غربی اشاره کرد و گفت: توجه اذهان ملت ها بویژه جوانهای آمریکا و اروپا به اصل اسلام ناب مهمترین بند این پیام بود.

وی خاطر نشان کرد: اشاره به فریب کاری سران غرب و صهیونیست ها و تببین اسلام آمریکایی همراه با دعوت به قرآن و مبانی و تعالیم اسلام نیز بسیار حساب شده و موثر در این پیام گنجانده شده بود.

خطیب جمعه سمیرم اضافه کرد: امروز دنیا تشنه حقیقت و معنویت است و این پیام به هنگام تحرک بزرگی به نفع اسلام ناب محمدی بود.

نمازگزاران سمیرمی بعد از خاتمه آیین سیاسی و عبادی نماز جمعه در راهپیمایی اعلام انزجار از اقدام موهن نشریه فکاهی فرانسوی شرکت کردند و شعارهای مرگ بر فرانسه و لبیک یا محمد «صلی الله علیه و آله وسلم» سر دادند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار