با آغاز تعطیلات تابستانی بعد از ماه مبارک رمضان
با آغاز تعطیلات تابستانی و پایان ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای آغاز سفرهای تابستانی ایجاد شده و در این بین تبریز هم از قاعده شهرهای گردشگرپذیر مستثنی نبود و حالا پارک های شهر مملو از مسافرانی است که دیار خوش آب و هوای آذربایجان را برای سفر انتخاب کرده اند.
کد خبر: ۷۰۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱ 02 August 2015

به گزارش خبرنگار ما و به نقل از سازمان پارکها و فضای سبز تبریز، این روزها که تیزی آفتاب تابستان بی رحمانه و شدید بر شهرهای ایران گسترده شده، آذربایجان شرقی با آب و هوای خوب و معتدل تر از بسیاری استانهای دیگر به مکان خوبی جهت انتخاب گردشگران تبدیل شده است.

سه ماه تابستان اوج ورود گردشگران هموطن به کلانشهر تبریز است و فصل اصلی گردشگری در تبریز از خرداد آغاز و تا پایان شهریور ادامه پیدا می کند. براساس آمار ارائه شده هر سال بر میزان گردشگرانی که از تبریز بازدید می کنند افزوده می شود، به همین دلیل هر سال آمادگی مسئولان شهر برای پذیرایی از این میزان گردشگر نیز افزایش می یابد.



در این بین پارک های تبریز با ایجاد محیطی مناسب و فراهم کردن آسایش و آرامش برای مسافران تابستانی پذیرای انبوه گردشگران شده ، بطوری که در هر گوشه از پارک های شهر چادرهای رنگی اسکان مسافران به چشم می خورد.

پارک ائل گلی تبریز به عنوان نماد قدیمی و آشنا از تبریز که هر میهمان تازه واردی در شهر دنبال آن می گردد این روزها مملو از مسافرانی است که سایه درخت های این پارک تاریخی و بزرگ را محل اسکان خود در تبریز قرار داد اند.


هر چند در این روزهای شلوغ تمام هتل های شهر هم به حالت تکمیل ظرفیت رسیده اند ولی خنکای باد شبانگاهی منطقه ی ائل گلی چیزی نیست که مسافر و میهمانی به راحتی از آن چشم پوشی کند.

صبح ها نیز همین روال ادامه دارد. از همان ساعات اول روز که می شود شهروندان تبریزی هم در کنار مسافران به پارکها می آینده تا سفره صبحانه خود را در خنکای صبحگاهی روی سبزی چمن بگشایند.

در این بین سازمان پارکها و فضای سبز تبریز هم با ارائه خدماتی مثل راهنما و در اختیار گذاشتن نقشه های راهنمای شهری به میهمانان و مسافران نا آشنا سعی دارد به نحوی مطلوب رسم میهمان نوازی را به جا آورد.

پارک های مسافر تبریز و تفرجگاه بزرگ ائل گلی بهترین مکان برای دیدن گردشگرانی است که کم کم از اقصی نقاط ایران برای بازدید به تبریز می آیند. با اینکه آب و هوای تبریز این شب ها سرد است اما باز هم بیشتر مسافران ترجیح می دهند شب را در پارکهای مسافر و زیر چادر بگذرانند .

به همین دلیل میزان گردشگر در نقاطی مانند ائل گلی بسیار زیاد است همان طور که می توان پیش بینی کرد اغلب مسافران شنیدن آوازه شهر تبریز و آب و هوای مطبوع آن در تابستان را دلیل انتخاب خود عنوان کردند.

پارک های تبریز این روزها با ارائه بهترین خدمات سعی دارند از میهمانان تابستانی به خوبی استقبال کنند تا ضمن اینکه خاطره ای خوش در ذهن این مسافران باقی می ماند، بار دیگر رسم میهمان نوازی را به جا آورده و زیبایی و پاکیزگی این کلانشهر را یادآوری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :