جانشین بسیج سازندگی سپاه امیرالمؤمنین(ع) گفت: ازآنجاکه یکی از اهداف این سازمان کمک به دولت و کاهش هزینه‌های پنهان آن است با تمام فرمانداران تفاهم‌نامه تأمین اعتبار منعقد شده است اما تاکنون هیچ‌گونه اعتباری به طرح‌های محرومیت‌زدایی استان اختصاص داده نشده است.
کد خبر: ۷۰۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۷ 02 August 2015

سرهنگ «جبار عبدی» در مورد وضعیت اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی در استان اظهار کرد: سپاه استان با پشتیبانی قرارگاه خاتم از نیمه دوم سال 1391 در راستای عمق‌بخشی داخلی به امنیت پایدار و محرومیت‌زدایی از سرریز اعتبارات قرارگاه پروژه‌های محرومیت‌زدایی در مناطق محروم اجرا می‌کند.

وی بابیان اینکه در راستای فعالیت‌های بسیج سازندگی از نیمه سال 91 تاکنون 909 پروژه در استان اجرایی شده است، افزود: این پروژه‌ها شامل 140 باب مسجد، 4 باب غسالخانه ، 16 مورد خانه عالم، 2 عدد پل ارتباطی، 6 مجتمع ورزشی، 5 حمام، 200  خانه بهداشت، یک  باب مدرسه، 2 باب خانه برای محرومان، 4 مورد جاده روستایی ، 7 مورد کمک به یادمان‌های دفاع مقدس ، لایروبی 3رودخانه ، 79 موردبازسازی مزار شهدا بوده است.

عبدی با اشاره به اینکه 966 پروژه دیگر در سال جاری در دست اجرا است که نیازمند تأمین اعتبار هستند، خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها شامل 804 سرویس بهداشتی برای نیازمندان، 40 باب مسجد، 10 عدد غسالخانه و 112 مورد مزار شهدا است.

جانشین قرارگاه بسیج سازندگی سپاه ایلام ادامه داد: 50 درصد اعتبار این پروژه‌ها توسط قرارگاه خاتم تأمین می‌شود و مابقی باید توسط استان و معاونت برنامه‌ریزی استان و فرمانداران در سطح استان باید تأمین شود.

وی با انتقاد از اینکه تاکنون معاونت برنامه‌ریزی استانداری و فرمانداران استان هیچ‌گونه اعتباری به این پروژه‌ها اختصاص نداده‌اند، تصریح کرد: اهداف این سازمان کمک به دولت و کاهش هزینه‌های پنهان دولت بوده لذا با کلیه فرمانداران تفاهم‌نامه تأمین اعتبار منعقد کرده‌ایم اما تاکنون هیچ‌گونه اعتباری به طرح‌های محرومیت‌زدایی استان اختصاص نداده‌اند.

عبدی با تأکید بر اینکه پروژه‌های محرومیت‌زدایی اجراشده در استان موجب ایجاد امنیت پایدار ، دل گرمی در مرزهای استان شده است، گفت: در راستای مردم یاری و نوازی در مناطق مرزی استان در سال جاری بیش از 150 بسته مواد غذایی که هر سبد 230 هزار توان هزینه داشته در بین نیازمندان توزیع‌شده است.

جانشین سپاه امیرالمؤمنین استان با اشاره به اینکه 2 میلیارد و 500 هزار تومان اعتبار برای تأمین جهیزیه 144 نوعروس با مشارکت موسسه حضرت رقیه (س) تهران هزینه شده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر این به بیش از 100 نفر بیمار صعب‌العلاج کمک درمانی شده است .

وی ادامه داد: به 80 خانواده زن سرپرست خانوار جهت اشتغال کمک شده است.

عبدی از استانداری و فرمانداران خواستار تأمین اعتبار 50 درصدی منعقدشده برای طرح‌های محرومیت‌زدایی استان شد و گفت: با همکاری و عملیاتی کردن اقدامات می‌توان طرح‌های محرومیت‌زدایی را محقق کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار