مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت ؛ برپایی جشن بزرگ شب یلدا در ساری
سمیه قاسمی مدیرکل بانوان وخانواده استانداری مازندران ، اظهار داشت ؛ برپایی جشن شب یلدا استارتی برای برپایی جشن‌های بعدی در استان درراستای افزایش نشاط اجتماعی وکاهش آسیب های اجتماعی است.
کد خبر: ۶۹۳۴۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۷ 21 December 2018

به گزارش خبرنگار ما قاسمی‌طوسی در برگزاری جشن شب یلدا با عنوان”چله شو” اظهار کرد: هدف از برگزاری چنین برنامه‌هایی بر این است آیین‌های سنتی و بومی استان را برای علاقه‌مندان به نمایش بگذاریم.
وی با بیان اینکه در این جشن مردم و مسؤولان در کنار هم هستند تا خانواده‌ها احساس کنند مسؤولان دغدغه آنها را دارند و همیشه در کنار آنان هستند، گفت: جشن شب یلدا استارتی برای برپایی جشن‌های بعدی در استان است و در ادامه روند برپایی جشن‌ها در دهه فجر برنامه‌هایی با محوریت فرهنگی و هنری در استان برگزار خواهد شد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به اهمیت این چنین سنن کهن افزود: باید آداب و رسوم گذشتگان بیشتر برای مردم بازگو شود چرا که سنت‌های قدیمی در گذر زمان کمرنگ شد و برپایی این‌ جشن‌ها می‌تواند برای مردم آرام‌بخش باشد.
این مقام مسؤول در ادامه به برنامه‌های محوری که در اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری استان برگزار شد اشاره کرد و گفت: طرح ملی گفت‌وگو خانواده، دوره مهارت زندگی ارتباطی و کسب زندگی ایرانی اسلامی، تولید محصول سالم و تولید کیف پارچه‌ای از طرح‌هایی بوده که با رویکرد مثبت در استان انجام شده است.
قاسمی‌طوسی با بیان اینکه دوره مهارت زندگی ارتباطی و سبک زندگی ایرانی اسلامی با کمک آموزش و پرورش مازندران انجام شد، ادامه داد: پایلوت این طرح در ۶ مدرسه برخوردار و نیمه‌برخوردار شهرستان ساری اجرا شده است.
وی بیان کرد: تولید محصول سالم یکی دیگر از طرح‌هایی بوده که با کمک جهاد کشاورزی آموزش‌های لازم در اختیار تسهیل‌گران کشاورزی داده می‌شود و این افراد آموزرش‌های مهارتی که برای تولید یک محصول سالم فرا گرفتند در اختیار بانوان در روستاها قرار می‌دهند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران اضافه کرد: فاز نخست طرح ملی گفت‌وگو خانواده با هدف ترویج فرهنگ گفت‌وگو بین خانواده انجام شده است.
این مسؤول ادامه داد: طرح تولید کیف پارچه‌ای با آموزش ۳۰ نفر از بانوان انجام شد و این طرح مخصوص کیف‌های نان و کاهش مصرف پلاستیک بوده است.

عبدالله مهاجر رییس اتاق بازرگانی مازندران درحاشیه بازدید از نمایشگاه بانوان کارافرین بااشاره به الزام حقظ سنن و تقویت هنرهای سنتی و بومی گفت ؛ هنرهای دست بانوان کارافرین توانمند مازندران بسیار ارزشمند است و می تواند برای استان وکشور ارزاوری داشته باشد
عضواتاق بازرگانی ایران در ادامه گفت: برای حمایت از اشتغالزایی بانوان باید
صنایع دستی زنان مازندران به بازار دنیا معرفی شود و متولیان امر باید در برپایی نمایشگاههای بین المللی و بازاریابی علمی و اینترنتی ..برنامه ریزی کنند
ربیس اتاق بازرگانی مازندران تصریح کرد؛ تدوین استراتژی بازاریابی جهانی برای محصولات مازندران به ویژه صنایع دستی یک ضرورت است که منفعت اقتصادی زودهنگام وپایدار بهمراه خواهد داشت
مهاجر تاکیدکرد؛ توجه به صنایع دستی بانوان مازنی سبب ایجاد اشتغال پایدار و صادرات صنایع دستی و ارزاوری می شود ودرراستای اقتصاد مقاومتی است
این مقام مسوول افزود؛ بنا بدلیل حرفه شغلی که بازارهای جهانی ومحصولات خارجی ونمایشگاههای دنیا را رویت کرده ام بنده به زرص قاطع عرض می کنم توانمندیهای صنایع دستی بانوان مازندرانی در دنیا کم نظیر است ومی تواند کشش اقتصادی خوبی داشته باشد
عضوشورای اداری استانداری مازندران همچنین بااشاره به برگزاری جشن شب یلدا توسط بانوان کارافرین گفت ، چله شو یکی از مراسم‌های است که می تواند توریسم خارجی برای منطقه جذب کند و براستی اداره کل کمیسیون بانوان واستانداری مازندران طی یکسال اخیر فعالیتهای در خصوص انعکاس توانمندی های بانوان بخش خصوصی انجام داده است و اکنون به زیبایی توانسته آیین‌ها و سنت‌های قدیمی مازندران را به نمایش عموم بگذارد و ما بعنوان بخش خصوصی درراستای صادرات کارهای دست بانوان و تولیدات تعاونی از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد .

گفتنی است جشن بزرگ شب یلدا با عنوان “چله شو” بااستقبال گسترده مدیران و شهروندانی مازنی از شهرستانهای کوناگون مورد توجه قرار گرفت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار