معاون میراث فرهنگی مازندران خبر داد
معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران گفت: تسهیلاتی به مجریان طرح‌های بوم‌گردی برای بازسازی، نوسازی و تجهیز طرح‌های بوم‌گردی تا سقف 100 میلیون تومان در استان پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۶۷۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵ 27 July 2015
به گزارش تابناک مازندران به نقل از خبرگزاری فارس، مهران حسنی با بیان اینکه در بحث اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی، کمیته برنامه‌ریزی در استان شکل گرفت، اظهار کرد: جلسه نخست این کمیته برای صدور موافقت اولیه برگزار شد که برای سه متقاضی موافقت اولیه صادر شد.
وی افزود: در حال حاضر متقاضیان در روال اداری سیکل پرونده هستند و اگر متقاضی دریافت تسهیلات بانکی شود به معاونت سازمان گردشگری و صندوق کارآفرینی مهر امید معرفی می‌شوند.
معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران اضافه کرد: تسهیلاتی برای بازسازی، نوسازی و تجهیزات تا سقف 100 میلیون تومان با بهره بانکی چهار درصد و دوره بازپرداخت پنج ساله پرداخت می‌شود.
حسنی با اعلام اینکه دهیاران و بخشداران در بحث بوم‌گردی می‌توانند کمک کنند، گفت: همچنین در این راستا شرکت‌های تعاونی دهیاری در سامان‌دهی، تکمیل پرونده‌ها و معرفی متقاضیان می‌توانند همکاری کنند.
وی افزود: به‌ دلیل اینکه بسیاری از روستاهای مازندران گردشگرپذیر هستند و مسافران در اقامت‌گاه‌های روستایی با معماری قدیمی پذیرش می‌شوند، دهیاران برای ساماندهی و شناسایی آن می‌توانند فعالیت کنند.
معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه ستاد اجرایی خدمات سفر در طول سال و به صورت دائمی فعال است، اظهار کرد: در دو مقطع زمانی، نوروز و تابستان اجرای طرح را در دستور کار داریم.
حسنی با بیان اینکه اجرای طرح تابستانه به تمامی دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد خدمات سفر ابلاغ شد، گفت: با هماهنگی انجام شده و برگزاری جلسات متعدد این ستاد برای تعطیلات عید فطر آمادگی لازم را داشت و پیش‌بینی شد که شاهد حضور حجم بسیاری از گردشگران در استان باشیم.
وی تصریح کرد: در تعطیلات عید فطر امسال ستاد خدمات سفر در تمام شهرستان‌های مازندران فعال بود و مرخصی مدیران لغو شد و تمام آنها در محل خدمتی حضور داشتند، به طوری که تا آخرین روز خدمات خوبی ارائه شد و تنها حادثه طبیعی سیل، معادلات را بهم ریخت.
معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران اضافه کرد: با توجه به آمادگی مازندران برای حضور گردشگر، طی تعطیلات عید فطر بیش از 3 میلیون نفر شب اقامت در استان داشتیم.
حسنی اظهار کرد: تمامی واحدهای اقامتی و پذیرایی استان آمادگی کامل برای حضور گردشگر در ایام پیک سفر داشتند، حضور گردشگران به‌گونه‌ای بود که تمامی محورهای ورودی استان با ترافیک سنگینی مواجه شدند.
وی با اعلام اینکه به طور حتم تعداد اقامت‌های رسمی مازندران طی این ایام جوابگوی گردشگران نبوده‌ است، گفت: در حال حاضر تعداد 200 واحد اقامتی و پذیرایی از جمله هتل، متل، هتل‌آپارتمان، مهمان‌پذیر و مجتمع تفریحی در استان فعال است که منازل استیجاری نیز در ایام پیک سفر به بخش بر گردشگری کمک می‌کنند.
حسنی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: برگزاری رویداد فرهنگی، هنری و گردشگری یکی از موضوعاتی است که امسال پیگیر آن هستیم و از طریق ستاد مرکزی به شهرستان‌های استان ابلاغ شده که تدارک دیده می‌شود.
وی افزود: در حال حاضر جشنواره‌هایی در منطقه گردشگری سیترای نوشهر هفته پایانی شهریور، جشنواره خوشه طلایی هفته نخست شهریور در فریدونکنار و جشنواره انجیر به مدت سه روز نیمه دوم مردادماه امسال در گلوگاه در این راستا تعریف شده‌ است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار