بیش از 500 نفر از زائران خارجی شرکت کننده در آیین پیاده روی اربعین طی روز جمعه از طریق مرز بازرگان و با استقبال هیات های عزاداری و جمعی از مسئولان محلی وارد ایران شدند.
کد خبر: ۶۶۹۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۷ 19 October 2018

به گزارش تابناک آذربایجان غربی امسال ورود بیش از 2 هزار نفر از زائران ترکیه ای و اروپایی از طریق این مرز شبانه روزی به ایران و پیوستن آنان به خیل عظیم زائران ایرانی جهت شرکت در پیاده روی اربعین پیش بینی شده است. 
گفت و گوی خبرنگار ایرنا مرکز آذربایجان غربی با تعدادی از این زائران در بدو ورود به ایران، ذوق زیارت در میان عاشقان سالار شهیدان را بازگو می کند و تجدید میثاق با پرچم دار توحید را به نمایش می گذارد. 
«سید مجید یالچین» تبعه ترکیه ای که در آلمان زندگی می کند، اولین زائر خارجی بود که از مرز بازرگان وارد کشور شد و به خبرنگار ایرنا گفت: امام حسین (ع) عاشقان زیادی در اقصی نقاط جهان دارد و تعدادی از آنان با حضور در پیاده روی اربعین بار دیگر با امام خود تجدید بیعت می کنند. 
وی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) به ما درس آزادگی و عزت داده است، افزود: حرم آن حضرت، کانون برادری و مودت مسلمانان جهان است و راه ایشان هم ادامه می یابد. 
«یالچین» از آرامشی که در حرم امام حسین (ع) احساس می کند، گفت و افزود: تنها نگرانی من در حرم آن حضرت این است که مبادا توجهش از من دور شود. 
«فاطمه چیلر» دیگر زائر ترکیه ای کربلای معلی هم در میان عزاداری های حسینی و با چشمان اشک آلود، گفت: برای اولین بار به زیارت آن حضرت می روم و حس و حال دیگری دارم زیرا واقعه کربلا اسلام را زنده نگاه داشته است. 
«سلمان آل»، زائر ترکیه ای مقیم بلژیک نیز گفت: چندین بار به ایران سفر کرده ام اما اینار می خواهم از این کشور اسلامی عبور کنم و به زیارت امام حسین (ع) بروم. 
وی عشق و علاقه خود به آن حضرت را با لبیک گفتن به امام حسین (ع) بیان کرد و گفت: عشق به آن حضرت توصیف شدنی نیست و باید در آیین پیاده روی اربعین باشید تا فضای حاکم را به درستی درک کنید. 
«احمد شنای» ترکیه ای هم گفت: اول به زیارت حضرت معصومه (س) در قم و سپس به کربلا می روم و در پیاده روی نجف تا کربلا نیز حضور خواهم داشت. 
وی بیان کرد: هر انسان آزاده ای که با مکتب امام حسین (ع) آشنا باشد، بی اختیار عاشق آن حضرت می شود و در مسیر ایشان قرار می گیرد. 
به گزارش ایرنا، همایش پیاده روی اربعین حسینی با حضور میلیونی مسلمانان از هفته جاری آغاز می شود و تا روز اربعین ادامه می یابد؛ زائران خارجی پس از ورود به ایران از طریق مرز بازرگان، از استان‌های آذربایجان غربی و کردستان عبور می کنند و از طریق مرز مهران وارد کشور عراق می ‌شوند. 
مرز بازرگان که در فاصلهٔ یک کیلومتری شهر بازرگان از توابع شهرستان ماکو (در آذربایجان غربی) قرار دارد، در سال 1305 شمسی راه اندازی شد و تنها مرز 24 ساعته و بین‌المللی مابین ایران و ترکیه است. 
آذربایجان غربی دارای 960 کیلومتر مرز مشترک با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری خودمختار نخجوان و چندین پایانه مرزی است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار