امام جمعه پیرانشهر گفت: بی‌شک شرکت در مراسم میلیونی پیاده‌روی اربعین حسینی،قدرت جهان اسلام و ایران را افزایش داده و این دشمن متوجه این موضوع می‌شود که مسلمانان به حضرت سیدالشهدا(ع) وفادار بوده و راه او را ادامه می‌دهند.
کد خبر: ۶۶۹۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۲ 18 October 2018

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ماموستا مصطفی محمودی امروز  در ارومیه، با اشاره به ایام پیاده‌روی اربعین حسینی و ثمرات آن در وحدت اقوام و ادیان اظهار کرد: بی‌شک این پیاده‌روی برای وحدت اقوام و ادیانی که با یکدیگر در ایران اسلامی زندگی می‌کنند،لازم و ضروری است.

وی تصریح کرد: این پیاده‌روی، هم دینی بوده و هم زیارت فردی است که الگویی برای ایستادگی در برابر ظالم و ستم در دنیا بود و از نظر سیاسی نیز تاثیر فراوانی در دنیا دارد.

امام جمعه پیرانشهر گفت: بی‌شک شرکت در مراسم میلیونی پیاده‌روی اربعین حسینی،قدرت جهان اسلام و ایران را افزایش داده و این دشمن متوجه این موضوع می‌شود که مسلمانان به حضرت سیدالشهدا(ع) وفادار بوده و راه او را ادامه می‌دهند.

وی تاکید کرد: بنابراین خود این راهپیمایی، نشانه وحدت است یعنی اتحادی در مقابله با ظالمان به وجود آمده و نشانه پیشرفت ایران اسلامی است و همچنین وحدت، سبب ایجاد حفظ امنیت می‌شود.

محمودی با اشاره به راهکارهای رسیدن به وحدت ملی اظهار کرد: در جمهوری اسلامی یک حکومت دینی عادلانه بر پایه قانون اساسی برگرفته از قرآن برقرار بوده و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در راس آن قرار دارد.

وی گفت: حکومت جمهوری اسلامی، ثابت و بادوام بوده و وسیله‌ای است بسیار مناسب برای همه اقوام و ادیانی که در ایران زندگی می‌کنند.

امام جمعه پیرانشهر افزود: با توجه به اینکه این حکومت از نظر مذهبی حکومت آزادی دارد، خوشبختانه همه اقلیت‌های مذهبی نیز مراسمات مذهبی خود را انجام می‌دهند و این بزرگترین وحدت است چون سنی و شیعه که در کنار هم زندگی می‌کنند هیچ فرقی نداشته و همه تابع دین مبین اسلام هستند.

وی با تاکید بر اینکه وحدت‌شکنان از راه حق منحرف شده‌اند تصریح کرد: بنابراین باید با آنها برخورد جدی شود چون در این حکومت چیزی باعث اختلاف نیست چون اتفاق و سعادت همه را می‌خواهد و حکومتی است که مستقل بوده و از مستضعفان حمایت می‌کند.

محمودی گفت: اگر جامعه به این صورت پیش رود هیچ مشکلی به وجود نخواهد آمد و وحدت نیز باقی خواهد می‌ماند، اما باید دانست که آنچه که در ایران اسلامی مایه وحدت است ولایت فقیه بوده که در راس حکومت قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه اجرای عدالت و قانون اساسی به طور کامل، باعث بقای وحدت است افزود: باید نسبت به کسانی که راه انحراف را در پیش می‌گیرند مجازات جدی صورت گیرد برای مثال اختلاس، دزدی و خلاف قانون عمل کردن باعث لطمه به وحدت شده و برای اینکه وحدت قوی و بادوام باشد باید مطابق قانون اساسی برگرفته از قرآن عمل شود.

امام جمعه پیرانشهر اظهار کرد: بی‌تردید اگر مردم ببینند که در جامعه مطابق قانون عمل می‌شود هیچ راهی برای تفرقه و جدایی نخواهند باشد و در این راستا هیچ کس نمی‌تواند از قانون دوری کند و همه مردم ایران مسلمان و موافق اجرای قانون دینی هستند و بنابراین راهی برای تفرقه و جدایی وجود ندارد.

وی با اشاره به چگونگی عبور از تنگناهای اقتصادی با وحدت اقوام و ادیان بیان کرد: اگر وحدت و عدالت براساس قانون اساسی در جامعه برقرار باشد، به هیچ کس ظلم و تبعیض نمی‌شود و علاوه بر آن فساد از بین رفته و سبب تقویت وحدت می‌شود.

محمودی با بیان ثمرات وحدت اقوام و ادیان گفت: وحدت اقوام و ادیان علاوه بر حل شدن مشکلات اقتصادی، سبب می‌شود تا همه در برابر زور ظالمان به ویژه آمریکا که جزو ستمکارترین کشورها است ایستادگی کرده و پیروزی ‌شوند چون دشمن در زمان ایستادگی اقوام و ادیان مختلفی که در یک کشور زندگی می‌کنند، چاره‌های جز عقب‌نشینی ندارد.

وی با اشاره به اینکه وحدت برای پیشرفت و سامان داده به مسائل اقتصادی بسیار مهم است افزود: همانطور که برای مسائل دیگری همچون پیشرفت فرهنگی، عمرانی، طراح‌های مخابراتی، سیاسی و نظامی نیز وحدت لازم و ضروری است.

 

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار