عضو هیئت علمی مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه ‌از رحلت آیت‌الله علی عراقچی‌همدانی ‌خبر داد.
کد خبر: ۶۵۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲ 24 July 2015
 عضو هیئت علمی مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه ‌از رحلت آیت‌الله علی عراقچی‌همدانی ‌خبر داد.

به گزارش تسنیم؛حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌جلال رضوی اظهار داشت: آیت‌الله عراقچی همدانی از مدرسین سطوح عالی حوزه علمیه و از شاگردان امام خمینی(ره)، آیت‌الله سید محمدرضا گلپایگانی، آیت‌الله نوری‌همدانی، آیت‌الله بروجردی و درس فلسفه علامه طباطبایی بود.

رضوی افزود: وی علاوه بر تدریس در سطوح عالی حوزه، معلم شاخص اخلاق حوزه و دارای تألیفاتی در مباحث کلامی، اخلاقی و اعتقادی بود، ضمن اینکه در دوران دفاع مقدس در کنار رزمندگان در جبهه‌های نبرد حضور داشت

وی تصریح کرد: آیت‌الله عراقچی همدانی ‌از هم مباحثه‌های علمی مترجم تفسیر المیزان، مرحوم آیت الله موسوی، آیت الله سید هاشم حمیدی بود و شاگردان بسیاری را در فقه‌، اصول، اخلاق و قرآن تربیت کرد که در فضای فیضیه می‌درخشند.

شاگرد آیت‌الله عراقچی در‌باره مبارزات انقلابی وی بیان کرد: در زمان مبارزات وی حضور فعالی داشت و بر این اساس مورد تهدید و تعقیب ساواک بود، ضمن اینکه در برگزاری کلاس‌های علمی- اخلاقی در مسجد قبای تهران دوشادوش شهید مفتح در دوران ستم شاهی فعالیت داشت.

رضوی گفت: این عالم فقید در سه سال گذشته به علت عارضه سکته مغزی در قم تحت نظر پزشکان بودند و بعد از تشخیص به بیمارستان خاتم‌الانبیاء اعزام و سحرگاه امروز دار فانی را وداع گفتند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار