معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم:
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: در دولت قبل منوریل به شهر قم تحمیل شد، 220 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده و جمع آوری آن منطقی نیست.
کد خبر: ۶۴۶۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۹ 23 August 2018

به گزارش تابناک قم،محسن بهشتی با اشاره به پرداخت درآمد مالیاتی به دهیاری‌های استان قم اظهار کرد: امسال تاکنون پنج میلیارد تومان از مالیات بر ارزش افزوده استان به دهیاری‌ها اختصاص پیدا کرد که دهیاری‌ها 50 پروژه با نظارت بخشداری‌ها و دستگاه‌های استان اجرا کردند، پیش بینی می‌کنیم که تا پایان سال بخش دیگری از مالیات بر ارزش افزوده استان به دهیاری‌ها اختصاص پیدا کند.

وی ادامه داد: مطالعات مسیریابی و زیست محیطی کمربندی جدید شهر قم انجام شده است و تلاش کردیم که مسیر از اراضی ملی عبور کند تا هزینه اضافی برای تملک به پروژه تحمیل نشود، کمربندی جدید شهر قم از تالاب مره عبور نمی‌کند و این کمربندی در سه فاز اجرا خواهد شد، کلنگ زنی کمربندی جدید قم از برنامه‌های هفته دولت خارج شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم افزود: مشاور ترافیک شهرداری دو خط مترو برای شهر قم در نظر گرفته است که نقطه مرکزی آن میدان مطهری بود، در دولت قبل منوریل به شهر قم تحمیل شد و هیچ کارشناسی در استان در آن زمان موافق این پروژه نبود، منوریل وصله ناجوری برای شهر قم است و هر تصمیمی برای این پروژه به ضرر قم است، 220 میلیارد تومان برای منوریل قم هزینه شده و جمع آوری آن منطقی نیست.

بهشتی با اشاره به وضعیت پروژه منوریل شهر قم اظهار کرد: هزینه جمع آوری این پروژه کمتر از هزینه تکمیل آن نیست، منوریل قم بار ترافیکی را جذب نمی‌کند، اگر هزینه این پروژه در مترو هزینه می‌شد، تاکنون بخشی از خط نخست متروی شهر قم به بهره داری رسیده بود، نقد پروژه منوریل قم سیاسی نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای این که شهر قم به موقعیت گردشگری مناسبی برسد، علاوه بر گردشگری مذهبی باید مناطق گردشگری و امکانات تفریحی در این شهر ایجاد شود، اکنون زائران در شهر مشهد تنها به زیارت حرم امام رضا(ع) بسنده نمی‌کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار