مسعود پزشکیان در روز‌هایی که انگشت اتهام شماری از نمایندگان در بحران بازار ارز به سمت دولت نشانه رفته است با بیانی صریح گفت که منشاء بحران امروز ایران و امریکا سیاستی است انتخاب کرده ایم
کد خبر: ۶۴۳۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹ 14 August 2018
 به گزارش ایران نایب رئیس مجلس گفت: وقتی پرچم آمریکا را آتش می‌زنیم، اف‌ای تی اف را رد می‌کنیم، باید بپذیریم که با آمریکا رودررو خواهیم شد. پس باید خود را آماده کنیم. کوتاه نیامدن سختی‌هایی دارد و تقصیر حسن و حسین نیست بلکه تقصیر سیاستی است که در پیش گرفته‌ایم. ما باید یاد بگیریم که اقتصاد مقاومتی فحش دادن به یکدیگر نیست.

مسعود پزشکیان در نخستین همایش ملی تشکل‌های اقتصادی بخش خصوصی در جمع خبرنگاران در همایش ملی تشکل‌ها در خصوص اتفاقات هفته گذشته مجلس و استیضاح وزیر کار گفت: متاسفانه اتفاقات خوبی در آن روز رخ نداد و فضای مجلس متشنج شد.
پزشکیان ادامه داد: من بار‌ها گفته‌ام که از کجا آمده‌ام، فعالیتم چگونه بوده و چه کسی هستم. حتی به خبرنگاران گفتم که از خانه و زندگی من و بستگان درجه یکم گزارش تهیه کنند که آن‌ها چه کاری انجام می‌دهند و وضعیت زندگی آن‌ها چگونه است. اما افرادی که آن روز به من تهمت زدند، اگر جرات دارند همین کار را در مورد زندگی خودشان هم انجام دهند. از وضعیت زندگی فرزند خود و یا از فیش حقوقی خودشان و میزان درآمد عکس تهیه کنند و آن را در اختیار خبرنگاران بگذارند. این بگم بگم‌ها جامعه را خراب می‌کند و باعث التهاب می‌شود.

وی ادامه داد: من به عنوان یک فرد مسئول هیچ باکی از این ندارم که میزان درآمد و نحوه زندگی خودم و فرزندانم را همه مردم بدانند، اما آیا آن فردی که تهمت زده حاضر است این کار را انجام دهد؟ من همینجا می‌گویم اگر بچه‌های آن‌ها از ما بیشتر نداشته باشند، مطمئنا کمتر نیست.
نایب رییس مجلس ادامه داد: من بار‌ها گفته‌ام پولی که پزشکان در می‌آورند منطقی نیست. کدام شخص در مورد صنف خود این طور حرف می‌زند؟ من بار‌ها اعلام کردم که من به عنوان یک پزشک حقوق می‌گیرم زیاد است. چون این را باور دارم که امروز خیلی‌ها به نان شب خودشان محتاج هستند. همه باید حداقل‌ها را داشته باشند و اگر هم کسی بیشتر داشت، مالیات آن را بپردازد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر پشت تریبون بگویند دختر تو چکاره است و چه فعالیتی می‌کند هیچ ربطی با آن شخص ندارد، گفت: اگر دختر من خلاف می‌کند چرا با آن برخورد نمی‌کنند؟ اگر نه به شما ربطی ندارد که از پشت تریبون در مورد زندگی دختر من حرفی بزنید.
وی گفت: بعد از ۲۵ سال جراحی قلب، دختر من در زیرزمین زندگی می‌کند، اما خوشحال است. من هم به دخترم و پسرم افتخار می‌کنم که سالم زندگی می‌کنند و هیچ گونه شبهه‌ای در زندگی آن‌ها وجود ندارد.
پزشکیان در خصوص نامه رییس‌جمهور به رییس مجلس گفت: من این نامه را ندیدم، اما اگر جای روحانی بودم خیلی راحت می‌آمدم و در مجلس حرف می‌زدم. مشکلات امروز کشور تقصیر یک نفر نیست. ما وزیر رفاه را استیضاح کردیم. حالا فکر می‌کنیم کسی که جای او خواهد آمد سوالات ما را پاسخ می‌دهد یا مشکلات وزارتخانه را حل خواهد کرد. ما چهل سال است به یکدیگر گیر می‌دهیم، چون نمی‌خواهیم مشکل را حل کنیم بلکه دنبال فردی هستیم که تقصیر را گردن وی بیاندازیم. مشکل ما فرد نیست بلکه ساختار است. یک مدیر دو مدیر و صد مدیر نمی‌شود که همه خلافکار و مقصر باشند بلکه این ساختار است که ایراد دارد.

وی افزود: ما وقتی پرچم آمریکا را آتش می‌زنیم، اف‌ای تی اف را رد می‌کنیم، باید بپذیریم که با آمریکا رودررو خواهیم شد. پس باید خود را آماده کنیم. آمریکا از نظر اقتصادی یک قدرت است و بسیاری از قدرت‌های بزرگ در مقابل آن کوتاه می‌آیند. حالا نمی‌خواهیم کوتاه بیاییم پس باید هزینه آن را بپردازیم. این کوتاه نیامدن سختی‌هایی دارد و تقصیر حسن و حسین نیست بلکه تقصیر سیاستی است که در پیش گرفته‌ایم. ما باید یاد بگیریم که اقتصاد مقاومتی فحش دادن به یکدیگر نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار