تاکید امام جمعه شرستانهای استان آذربایجان غربی بر منویات مقام معظم رهبری،حفظ وحدت،اجرای اقتصاد مقاومتی،توجه به تربیت فرزندان و دوری از نمادها و اسامی غربی بود.
کد خبر: ۶۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۲ 20 February 2015

به گزارش تابناک ارومیه، نماز جمعه این هفته در سراسر شهرستانهای استان آذربایجان غربی با حضور مردم متدین برگزار گردید.خلاصه خطبه های نماز جمعه شهرستانهای این استان بشرح ذیل است :

امام جمعه ارومیه

حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ارومیه با پیگیری سلسله مباحث اخلاقی خود حول محور تقوای خانواده با تاکید بر اهمیت خوشرویی اعضای خانواده با یکدیگر و آراستگی هر کدام به حسن خلق تصریح کرد: بر اساس تاکیدات دین مبین اسلام انتخاب نام نیک برای فرزندان از وظایف پدر و مادر است چراکه اسم نیکو مبیّن تفکر و فرهنگ حاکم بر خانواده و جامعه پیرامون است و اتفاقاً فرزندانی که نیکو نامگذاری نشده اند در روز قیامت از والدینشان شکوه می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی نامگذاری اماکن تجاری، مغازه‌ها یا شرکتها و موسسات از سوی افراد حقیقی و حقوقی بنام برخی نام‌های نامأنوس خارجی و غربی را نیز مورد نکوهش قرار داد و افزود: کسانی که چنین نامگذاری‌هایی انجام می‌دهند در این نکته تامل کنند که آیا خود غربی‌ها حاضرند از اسامی اصیل ایرانی و اسلامی در نامگذاری شرکت هایشان استفاده نمایند.

قریشی تصریح کرد: امروز دشمن بیش از هر زمانی هجمه خود را بر فرهنگ و اقتصاد کشور متمرکز کرده و در این عرصه اقدامات گسترده‌ای را در حال انجام دارد و تاریخ گواه این است که دشمن هیچگاه خیر ما را نخواسته و نخواهد خواست و مدام از هر فرصتی برای ضربه زدن به ما استفاده کرده و می‌کنند چراکه آرزوی آنها نابود کردن اسلام و پیروان این دین است بنابراین باید از هر اقدامی که اطلاعات کشور را در معرض استفاده دشمنان قرار می دهد پرهیز کرد.

وی افزود: اعتماد به دشمنان به ضرر کشور است و نباید رازها و اطلاعات مهم کشور در اختیار دشمنان قرار گیرد.

امام جمعه چالدران

حجت‌الاسلام صفر یوسف‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان اظهار داشت: از ظرفیت عظیم نهفته در جامعه بزرگ شیعیان و ایران اسلامی باید استفاده حداکثری شود.

امام جمعه چالدران با اشاره به فرازهایی از بیانات رهبری خاطرنشان کرد: وابستگی اقتصاد کشور به نفت باید حتما قطع شود، تا از این رهگذر دشمنان نظام در تحریم کردن ملت بزرگ ما دچار عجز شوند، از طرف دیگر اصل 44 قانون اساسی باید اجرا شود.

یوسف‌زاده ایران اسلامی را برخوردار از ملت غیور، بابصیرت، فهیم و آگاه دانست، یادآوری کرد: ملت ما به موقع در مقابل دشمنان صف‌آرایی کرده و آنها را به معنای واقعی نه فقط با شعار زمین‌گیر می‌کنند.

امام جمعه شاهین‌دژ

حجت‌الاسلام نقی باقری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شاهین‌دژ با تبریک سالروز ولادت حضرت زینب کبری(س) اظهار داشت: ولادت ایشان، در زنده ماندن اسلام و قرآن بسیار حائز اهمیت بود و با توجه به اینکه زینب به معنای زینت پدر است، ایشان علاوه بر اینکه برای پدر خویش زینت محسوب می‌شد برای دین اسلام و جامعه جهانی نیز تا به ابد زینت محسوب می‌شود.

باقری بیان کرد: امروز جامعه اسلامی می‌تواند بانوان بزرگواری همچون حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) را در زمینه‌های مختلف حجاب، معنویت و ولایت‌مداری الگوی خود قرار دهند .

امام جمعه شاهین‌دژ افزود: این در حالی است که متاسفانه امروز از زنان غربی به عنوان کالای تبلیغاتی استفاده می‌شود یعنی عکس نیمه برهنه آنان را برای جذب مشتری بر روی کالاهای خود نصب می‌کنند در حالی که شان و منزلت زنان و بانوان بسیار فراتر از چنین چیزهایی است.

باقری با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع مردم آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: ایشان در این دیدار به دو نکته اشاره داشتند که بسیار حائز اهمیت است اول اینکه معظم‌له از حضور میلیونی مردم در راهپیمایی 22 بهمن تشکر کردند .

امام جمعه شاهین‌دژ گفت: از سوی دیگر رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار پس از یک سال بار دیگر مسئله اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند که این خود جای تامل داشته و نشان می‌دهد که این مهم تاکنون محقق نشده و مصرف کالاهای خارجی و حمایت نکردن از تولیدات داخلی سبب رکود در محصولات بومی شده است.

امام جمعه بوکان

ماموستا عبدالقادر سهرابی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان در جمع مردم، اظهار داشت: بهترین راه تبلیغ و معرفی دین مبین اسلام این است، که به دستورات الهی و توصیه‌های دین عمل کنیم.

وی با اشاره به اینکه بهترین شکل از امر به معروف و نهی از منکر خودسازی فردی است، ادامه داد: ابتدا خودمان باید به اوامر و نهی‌های دین جامه عمل بپوشانیم، بعد دیگران را از منکرات نهی به معروف‌‌ها تشویق کنیم، چراکه در این صورت بیش از پیش در ترغیب مردم موفق می‌شویم.

امام جمعه بوکان با اشاره به اینکه مناطق مختلف دنیا با چهره رحمانی دین اسلام به شکل درست و واقعی آشنا نشده‌اند، اضافه کرد: ملت ایران اسلامی در این راستا مسئولیت خطیری بر عهده دارند، چراکه در برهه کنونی پرچمدار دین اسلام به شمار می‌روند.

سهرابی خدمت به مردم را بهترین کارها در عرصه فعلی دانست، اضافه کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به انحای گوناگون به دنبال ایجاد شکاف و فاصله بین دولتمردان، مسئولان و مردم هستند، حال آنکه باید این توطئه دشمن را خنثی کنیم.

امام جمعه میاندوآب

حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه میاندوآب اظهار کرد:سیاست تحریم علیه تحریم که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره فرمودند یکی از راهکارهای اساسی برای مبارزه با زیاده‌طلبی دشمنان است چراکه هم‌اکنون ملت ایران در موضع قدرت قرار دارد.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به آسیب‌های سیاسی احتمالی پیش‌روی نظام جمهوری اسلامی اظهار داشت: آحاد مختلف جامعه نباید اجازه دهند که آرمان‌های نهضت فراموش شود بلکه باید با تمام قدرت در حفظ آن کوشیده و از رخنه فرصت‌طلبان در نظام و انقلاب جلوگیری کنند و در این میان سربازان گمنام امام زمان (عج) باید نسبت به این‌گونه افراد هوشیار باشند.

وی افزود: مردم و مسئولان باید مراقب تفرقه و اختلافات داخلی بوده و سعی در حل مشکلات داشته باشند و مسئولان نباید در سیاست خارجی کوتاهی کرده و چشم به بسته‌های پیشنهادی طرف‌های مذاکره داشته باشند بلکه بسته‌های پیشنهادی باید از جانب دولتمردان کشور ما و از موضع قدرت ارائه شود.

امام جمعه سلماس

حجت الاسلام سید محمد موسوی در خطبه های این هفته نماز جمعه سلماس با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم آذربایجان، افزود: همه مردم و مسئولان باید سخنان رهبر معظم انقلاب را در مورد مسائل مختلف به ویژه اقتصاد مقاومتی فصل الخطاب قرار دهند.

امام جمعه سلماس جنایات گروه تروریستی داعش در ظلم و جنایت در عراق، سوریه و لیبی را محکوم کرد و گفت: کشورهای استکباری نیز بی شک در کنار این گروهک تروریستی هستند و آن را تغذیه می کنند.

وی با انتقاد شدید از سکوت رسانه های غربی در مقابل کشتن شدن سه مسلمان توسط یک آمریکایی اضافه کرد: رسانه هایی که اقدامات تروریستی داعش را با هدف بدنام کردن اسلام بازتاب می دهند در برابر قتل سه جوان مسلمان سکوت کردند که با هیچ معیاری قابل توجیه نیست.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به روز اول اسفند موسوم به روز دفاع مقدس و روحانیت، اظهار کرد: این روز، فرصتی است که نقش روحانیت را در دفاع مقدس یادآوری کنیم و به تبیین ابعاد شخصیتی شهید محلاتی به عنوان شهید محوری روحانیت در عرصه هشت سال جنگ نابرابر در دفاع مقدس بپردازیم.

امام جمعه پیرانشهر

ماموستا مصطفی محمودی ظهر امروز در خطبه‌ نمازجمعه این شهرستان، اظهار داشت: زندگی مجردی و پرهیز از ازدواج جوانان غربی را در دریای فساد غرق کرده است، که این حاصل مکتب انسانی ساخته دست آنها است.

امام جمعه پیرانشهر با اظهار به اینکه زیرساخت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی موردنیاز برای تشکیل خانواده را باید برای جوانان فراهم کنیم، اضافه کرد: مقابل جوانان این مرزوبوم به معنای واقعی مسئول بوده، باید برای ازدواج آنها همت کرد. یکی از ملزومات برای دور ماندن جوانان از گناه، کارهای ناشایست ازدواج است.

وی با اشاره به اینکه در انتهای سال 1393 قرار گرفته‌ایم، اظهار داشت: به طور قطع باید از هر لحظه برای محقق کردن منویات مقام معظم رهبری در زمینه‌های مختلف استفاده حداکثری کرده و نسل جدید کشورمان را برای گام برداشتن در این سمت تشویق کنیم.

امام جمعه موقت مهاباد

ماموستا ملا یحیی اسماعیلی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، اظهار داشت: بازی‌های مبتذل رایانه‌‌ای که توسط کشورهای غربی طراحی شده است، خطرات و آسیب‌های آن کمتر از فیلم‌ غیراخلاقی نیست.

وی با اشاره به اینکه صاحب‌نظران و کارشناسان علوم نظری و روانشناسان در این زمینه هشدار و نکات زیادی مطرح کرده‌اند، اضافه کرد: بنابراین می‌طلبد در راستای هوشیاری و آگاه‌سازی اقشار مختلف مردم، خانواده‌ها، والدین، مربیان پرورشی و ... گام برداشت.

امام جمعه موقت مهاباد وحدت را بزرگترین سرمایه ابنای بشر دانست، خاطرنشان کرد: رسانه‌های جمعی اعم از صوتی، تصویری، مکتوب و ... باید در این سمت حرکت کرده و رسالت سنگینی که بر عهده گرفته‌اند، به سر منزل مقصود و نقطه نهایی برسانند.

امام جمعه موقت مهاباد وظیفه علمای اسلام در این برهه حساس را بیداری مسلمانان، حفظ کیان ملی و حفظ اتحاد دانست، خاطرنشان کرد: اقبال لاهوری اشعار زیادی بر ضرورت توجه به این مقوله سروده، که نشان‌دهنده اهمیت مسئله و ضرورت توجه به آن است.

وی داعش را جانشین وهابیت و تکفیری در عصر جاری دانست، بیان داشت: بنابراین باید بیش از پیش درراستای شناخت دشمنان دین اسلام و بررسی علل شکل‌گیری دشمنی‌ها گام برداریم، چراکه در این صورت جدی‌تر می‌توان از مبانی اسلام دفاع کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار