مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امورحقوقی استانداری:
شهاب رزمی در ادامه در خصوص شاخص های مبارزه با فساد اداری عنوان داشت: از جمله شاخص های مهم در مبارزه با فساد اداری شفافیت، الکترونیکی شدن فرآیند خدمات رسانی و کاستن مراجعات فیزیکی، داشتن سیستم های پاسخگویی، رقابتی کردن سیستم با خصوصی سازی است که لازم است ادارات و دستگاه ها نسبا به انجام این موارد اقدام کنند.
کد خبر: ۶۳۴۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۳ 25 July 2018
به گزارش روابط عمومی فرمانداری، نشست هم اندیشی مدیران ادارات و دستگاه های اجرائی شهرستان بهبهان با حضور شهاب رزمی مشاور استاندار و مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امورحقوقی استانداری خوزستان به ریاست محمد حری فرماندار شهرستان بهبهان برگزار شد.
 
فرماندار شهرستان بهبهان در ابتدای این جلسه ضمن بیان اهمیت تکریم شهروندان در ادارات گفت: مدیران بایستی نسبت به بازرسی و ارزیابی، پاسخگوئی و تکریم ارباب رجوع در ادارات و دستگاه های مطبوع خود نظارت بیشتری داشته باشند.
 
محمد حری افزود: طی بازرسی های نامحسوس از سطح ادارت شهرستان مواردی محدود مشاهده شده که در پاسخگوئی صحیح به شهروندان کوتاهی شده،که لازم است مدیران دقت بیشتری داشته و تذکرات لازم در این خصوص داده شده است.
 
حری در ادامه ضمن بیان اهمیت پاسخگوئی مدیران و ارتباط صحیح و مستمر مدیران با رسانه ها بعنوان پل ارتباطی میان مردم و مسئولین گفت: از جمله اقدامات ما در این خصوص حضور خبرنگاران در جلسات شورای اداری شهرستان و دادن وقت به نماینده رسانه ها برای بیان نظرات و مشکلات، و همچنین برنامه جلسات پرسش و پاسخ هفتگی مدیران با خبرنگاران و رسانه ها بوده که هر دو مورد اجرائی شده است.
 
 مشاور استاندار و مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امورحقوقی استانداری نیز در سخنانی ضمن برشمردن اهمیت بازرسی و نظارت در روایات و سخنان بزرگان و ائمه اطهار (ع) گفت: در نامه های مولای متقیان حضرت علی (ع) که در نهج البلاغه آمده است، بارها به  رفتار صحیح حاکمان با مردم اشاره شده است.
 
شهاب رزمی در ادامه در خصوص شاخص های مبارزه با فساد اداری عنوان داشت:  از جمله شاخص های مهم در مبارزه با فساد اداری شفافیت، الکترونیکی شدن فرآیند خدمات رسانی و کاستن مراجعات فیزیکی، داشتن سیستم های پاسخگویی، رقابتی کردن سیستم با خصوصی سازی است که لازم است ادارات و دستگاه ها نسبا به انجام این موارد اقدام کنند.
 
 مشاور استاندار و مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امورحقوقی استانداری با انتقاد از  فرآیند طولانی مدت صدور موافقتنامه های اصولی و اخذ مجوز سرمایه گذاران و بخش خصوصی در  استان گفت: برای اخذ مجوز سرمایه گذاری در استان خوزستان بیش از 23 مورد استعلام اخذ می شود که همین امر و پروسه های طولانی مدت صدور آنها باعث دلسردی و فرار سرمایه گذاران و بعضاٌ تخلفاتی در مسیر صدور مجوزات می شود.
 
وی با اشاره به تاکید استاندار محترم خوزستان در خصوص تکریم شهروندان و پاسخگو بودن مدیران گفت: عمده شکوائیه های رسیده به اداره کل بازرسی و نظارت استانداری در خصوص گلایه های شهروندان از عدم رفتار صحیح و عدم پاسخگوئی مناسب در ادارات است و استاندار محترم تاکید جدی دارند که مدیران و پرسنل ادارت در این خصوص دقت لازم را داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار