معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری شهرستان ملایر گفت: سومین کمپ بانوان استان، مرکز مشاوره اعتیاد و نمایشگاه دائمی مبارزه با موادمخدر در ملایر افتتاح شد.
کد خبر: ۶۲۴۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۵ 27 June 2018
معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری شهرستان ملایر گفت: سومین کمپ بانوان استان، مرکز مشاوره اعتیاد و نمایشگاه دائمی مبارزه با موادمخدر در ملایر افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، سعید کتابی با بیان اینکه شهرستان ملایر در کشور به عنوان پایلوت طرح کرامت شناخته شده است و در این زمینه فعالیت‌های خوبی را انجام داده‌ایم، افزود: آمار و ارقام نشان می‌دهد تأثیرات بسزایی در زمینه مبارزه، درمان و آگاهی‌بخشی به اقشار مختلف مردم صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: مبارزه همه جانبه با اعتیاد هماهنگی گسترده دستگاه‌های مختلف اداری و حضور پرشور مردمی را می‌طلبد و به طور قطع بدون حضور مردم این کار به نتیجه نخواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی موادمخدر است، اظهار کرد: باید در دو حوزه مقابله و انجام کار‌های فرهنگی بیشتر از گذشته کار کرد و در این زمینه ائمه‌جمعه و جماعات، فرهنگیان، هنرمندان، ورزشکاران و ... نیز باید پای کار باشند.

کتابی با بیان اینکه در عصر حاضر بلای خانمان سوز اعتیاد، یکی از حیله‌های دشمن برای زمین‌گیر کردن جوانان و خانواده‌های ما است، ادامه داد: غالبا جوانانی که با مساجد و کار‌های معنوی ارتباط گرفته اند، درگیر موادمخدر و آسیب‌های مختلف اجتماعی نمی‌شوند.

وی با اشاره به اینکه باید کمپ‌های موجود تقویت و توسعه یابند، خاطرنشان کرد: باید بتوانیم برای کسانی که موادمخدر را کنار گذاشته و به آغوش خانواده و جامعه بازگشته‌اند، اشتغالزایی کنیم تا جامعه پذیرای آن‌ها باشد.

معاون فرماندار ملایر با بیان اینکه یکی از اولویت‌های اصلی ما در کشور که مقام معظم رهبری بر آن تأکید بسیار دارند، مبارزه با موادمخدر و انجام کار‌های فرهنگی در این زمینه است، گفت: حدود ۸۰ درصد از علل گرایش به موادمخدر، عدم آگاهی و اطلاع شخص و خانواده‌ها است که با اطلاع‌رسانی‌هایی از طرق مختلف طی سال‌های اخیر این درصد کمتر شده است.

وی با تأکید بر ضرورت ارتقای سطح آگاهی همه اقشار جامعه در زمینه مخاطرات و تبعات منفی موادمخدر سنتی و صنعتی، یادآور شد: شهرستان ملایر در بسیار از زمینه‌ها در سطح استان همدان منحصربفرد است و باید بتوانیم از همه این ظرفیت‌ها به ویژه توان بالای خیرین و کارشناسان فرهنگی موجود در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار