مدیرکل بهزیستی استان همدان مبلغ مستمری معلولان تحت پوشش بهزیستی استان همدان را 53 تا 100 هزار تومان اعلام کرد.
کد خبر: ۶۰۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰ 13 July 2015
مدیرکل بهزیستی استان همدان مبلغ مستمری معلولان تحت پوشش بهزیستی استان همدان را 53 تا 100 هزار تومان اعلام کرد.

به گزارش ایسنا؛ "اکبر سوری" اظهار کرد: معلولان شامل معلولان جسمی_حرکتی هستند، همچنین برخی از آن‌ها کم‌توان ذهنی بوده که هزینه مستمری آن‌ها بسته به میزان معلولیتشان بین 53 تا 100 هزار تومان متغیر است.

وی افزود: هزینه ایاب و ذهاب، بیمه، تسهیلات دانشجویی و دانش‌آموزی در مورد معلولان جسمی و در خصوص معلولان شدید شامل ویزیت در منزل و سایر مصادیق متفاوت است که این هزینه‌ها را مجموعه بهزیستی متقبل می‌شود.

سوری تصریح کرد: برخلاف پیگیری‌های انجام شده تا کنون هزینه مستمری جامعه معلولان افزایش نداشته اما همچنان پیگیر افزایش مستمری این جامعه هستیم.

مدیرکل بهزیستی استان همدان تاکید کرد: سازمان‌های حمایتی همواره برای توانمندسازی این جامعه برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام می‌دهد.

وی به آمار جامعه معلولان اشاره کرد و گفت: بر اساس اعلام آمار سازمان جهانی بهداشت 10 تا 15 درصد جمعیت جهان را جامعه معلولان تشکیل می‌دهند که حدود 4.2 درصد از آن‌ها معلولان شدید و بسیار شدید هستند و این آمار نیز مطابق با شرایط استان و با آمار کشوری هماهنگی دارد.

سوری عنوان کرد: مراکز شبانه‌روزی ویژه معلولان جسمی، ذهنی و روانی در سطح استان آماده شده و در این مراکز مجموعه بهزیستی برای هر معلول که پذیرش می‌شود 400 تا 450 هزار تومان ماهانه برای نگه‌داری هر معلول پرداخت می‌کند.

وی گفت: در حال حاضر با توجه به کمبود اعتبارات دولتی برخی افراد به صورت آزاد و خیریه‌ای هزینه این مراکز را متقبل می‌شوند.

سوری به شعار هفته بهزیستی در هفته‌جاری اشاره کرد و گفت: شعار این هفته مبنی بر "تنها همه با هم می‌توانیم" بوده که روز 20 تا 26 تیرماه روز گرامیداشت مجموعه بهزیستی است و افراد شاغل در این مجموعه کار بسیار با ارزشی انجام می‌دهند چرا که به جامعه ناتوان از جمله معلولان و افراد بی‌سرپرست و بدسرپرست خدمات ارائه می‌‌دهند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار