مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: با همکاری مسوولان ستاد حوادث و سوانح غیرمترقبه استان و فرمانداری ها دستگاه های اطفای حریق خریداری و در اختیار ستاد بحران شهرهای استان قرار می گیرد.
کد خبر: ۵۸۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸ 06 July 2015
به گزارش ایرنا ، شهامت هدایت روز یکشنبه در نشستی با فرماندار گرمی مغان به تجهیز ستاد مدیریت بحران گرمی به دستگاه جدید اطفای حریق 'روت فایر' اشاره کرد و افزود:

این دستگاه با برخورداری از امکانات پیشرفته سرعت عمل در اطفای حریق را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد که پس از آزمایش این دستگاه زیر نظر ستاد حوادث و سوانح غیرمترقبه استان با خریداری آن موافقت شده است.

وی گفت: روت فایر با مصرف حدود 300 لیتر آب بر روی خودروی نیسان نصب می شود و دارای یک مخزن 700 لیتری آب و دو مخزن فوم مستقل بوده و به اندازه یک خودرو سنگین آتش نشانی 3000 لیتری کارایی داشته و می تواند به مدت یک ساعت عملیات آبرسانی انجام دهد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری اردبیل اظهار کرد: این دستگاه با قابلیت ترکیب آب و فوم ، با فشار 180 تا 200 بار (پودر آب) را تا فاصله 20 متر پرتاب می کند و دارای ساختاری سبک و قابل حمل بوده و برای اطفای حریق جنگل ها، مراتع ، جاده های صعب العبور ، بازار سنتی و سر پوشیده کاربرد دارد.

وی گفت: این دستگاه به راحتی توسط یک آتش نشان قابل استفاده است و با توجه به کوچک بودن خودرو حامل این دستگاه سرعت عمل در رسیدن به محل حادثه و اطفای حریق افزایش خواهد یافت.

رحیمی زاد فرماندار گرمی هم در این نشست با بیان این که از طرح های منابع طبیعی و آبخیزداری به صورت ویژه حمایت خواهد شد گفت: امسال از محل اعتبارات شهرستان برای تسریع در پروژه های آبخیزداری دو میلیارد و 600 میلیون ریال به منابع طبیعی شهرستان گرمی اختصاص یافته است.

گرمی مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار