در نشست بررسی پروژه‌های مهم با حضور لاریجانی صورت گرفت
جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های مهم در دستورکار استان قم با حضور دکتر لاریجانی برگزار شد.
کد خبر: ۵۷۶۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳ 08 March 2018

به گزارش تابناک قم، در جلسه بررسی پروژه‌های مهم استان قم که با حضور استاندار، شهردار، فرماندار و برخی دیگر از مسؤولان استان قم برگزار شد، در خصوص قطار سریع السیر، خط A و B مترو شهر قم، آخرین وضعیت فرودگاه، ادامه کار پروژه شهید کاظمی و فاضلاب پردیسان بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

سیدمهدی صادقی استاندار قم ضمن تشریح جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های مهم در دستورکار استان قم با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: معمولا برای پیشبرد امور مهم استان از ظرفیت ملی دکتر لاریجانی به عنوان نماینده قم و رئیس مجلس شورای اسلامی استفاده می‌کنیم و امروز نیز آخرین گزارش را از وضعیت قطار سریع السیر ارائه کردیم و تصمیمات خوبی اتخاذ شد.

استاندار قم بیان کرد: مجری این طرح قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) است که باید تصمیمات اتخاذ شده و امور مربوط به آن را انجام دهد.

وی افزود: در این جلسه آخرین وضعیت مونوریل شهر قم نیز مورد بررسی قرار گرفت و کارکردهای گذشته و کارهایی که طی توافق پیمانکار و کارفرما که شهرداری بوده، انجام شده و این صورتجلسه باید به سمع و نظر دستگاه‌های نظارتی برسد و تائیدیه کلی آن را به دست آورد که در این زمینه دکتر لاریجانی با رئیس دیوان محاسبات کشور صحبت کرده است تا در چارچوب مقررات نهایت همکاری را داشته باشند و این گره آخر نیز حل شود که پس از آن اقدامات بعدی انجام شود.

مهدی صادقی ادامه داد: راجع به مترو شهر قم نیز موضوعات مربوط به خط A و B مطرح شد و فاز اول خط A مترو شهر قم از قلعه کامکار تا میدان مطهری در فاز یک تعریف شده و با اقداماتی که صورت گرفته حدود 30 درصد از کار نیز انجام شده و امیدواریم با پیش بینی‌هایی که در خصوص تامین ناوگان، ساخت ایستگاه‌های مربوطه و تامین منابع مالی آن راهکارهایی ارائه شده و امیدواریم در نیمه اول سال 98 فاز اول آن راه اندازی شود.

استاندار قم گفت: گزارش کاری نیز از وضعیت فرودگاه و آخرین اقداماتی که انجام شده ارائه شد؛ دکتر لاریجانی حدود 3 ماه پیش جلساتی را با حضور مسؤولان کشوری مربوط به موضوع ساخت فرودگاه خصوصی در قم برگزار کردند که گزارشی نیز در این خصوص ارائه شد و آخرین اقدامات به نظر ایشان رسید و قرار شد اقداماتی در زمینه تادیه یا تامین سرمایه گذاران با قوت دنبال شود و اشکالاتی که در مسیر ادامه کار فرودگاه برای ساخت و جذب سرمایه گذار مطرح بوده برطرف شود. تصمیمات خوبی در این زمینه برای ادامه کار و جذب سرمایه گذاری برای ساخت این فرودگاه اتخاذ شد.

صادقی گفت: دیگر موضوع مطرح شده در این جلسه پروژه شهید کاظمی بود که مورد نظر علما و بزرگان دینی قم نیز بوده است؛ طی توافق مسؤولان مدیریت شهری و دستگاه سیاسی استان مقرر شده بود که برای حفظ شرایط و فضای شهر قم این پروژه به شکل کوچک تری اجرایی شود.

وی افزود: طی توافقات اخیر مقرر شده هر چه سریع تر کل پروژه در مقیاس کمتر توسط شهرداری قم اقدام شود و هیأتی کارشناسی و مرضی الطرفین قیمت واقعی پروژه را تعیین کند تا براساس آن تسویه شود.

صادقی بیان کرد: در خصوص فاضلاب پردیسان قم نیز مقرر شده با همکاری استانداری، وزارت نیرو و همکاری نمایندگان استان در مجلس این پروژه در مرحله اجرا قرار گیرد. لازمه این کار این است که با حمایت دکتر لاریجانی جلسه ای با حضور وزرای نیرو و راه و شهرسازی برگزار شود تا این دو وزارتخانه در خصوص سهم الشراکه خود برای ساماندهی این موضوع به توافق برسند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار