نصف جهان در میان تیترها؛
تابناک: من با مجوز وزارت ارشاد، نظر مراجع و قانون این فیلم را ساخته‌ام و یازده سال برای آن زحمت کشیده‌ام، من این فیلم را ساخته‌ام که در جهان تشیع اکران شود، حالا شما به من بگویید چه کار باید بکنم؟.
کد خبر: ۵۶۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵ 03 July 2015
به گزارش تابناک اصفهان، اتفاقاتی در حوزه اجتماعی، سیاسی و اقتصادی از جمله اخبار روزهای هفته گذشته در اصفهان را رقم زد که رسانه های استان نیز به فراخور دیدگاه خود به آنها پرداختند.

در حوزه حوادث می توان آتش سوزی انبار سیم ظرفشویی در محله ملک شهر اصفهان را از جمله اخبار قابل توجه عنوان کرد.

در این آتش سوزی انبار سیم ظرفشویی که البته در یک منطقه مسکونی قرار گرفته بود، به طور کامل در آتش سوخت و با اقدامات پیشگیری ماموران آتش نشانی از انتشار سم سیانور حاصل از آتش سوزی این مواد، در خانه های مجاور جلوگیری شد.

تایید حکم شهردار جدید اصفهان از سوی وزارت کشور و برگزاری مراسم معارفه وی در روزهای آتی نیز از اخبار حوزه اجتماعی در هفته گذشته در اصفهان بود.

رسیدن آب به دلتای تالاب گاوخونی بعد از حدود یک هفته انتظار مردم برای جاری شدن آب در این تالاب رقم خورد و بعد از 10 سال خشک ماندن این تالاب بین المللی، بخشی از تالاب سیراب شد اما هنوز بخش عظیمی از تالاب خشک است.

ثبت جهانی روستای تاریخی ابیانه نیز به گفته سلطانی فر، رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور در سال 2018 میلادی ثبت جهانی خواهد شد.

همچنین در این هفته احمدرضا درویش به دعوت حوزه هنری به اصفهان آمد تا در جمع خبرنگاران در مورد آخرین ساخته خود یعنی، فیلم "رستاخیز" حرف هایش را بزند.

وی در مورد حاشیه هایی که در مورد فیلمش و دست اندازهای پیش رویش برای اکران وجود دارد ، گفت: در حال حاضر من با مجوز وزارت ارشاد، نظر مراجع و قانون این فیلم را ساخته ام و یازده سال برای آن زحمت کشیده ام، من این فیلم را ساخته ام که در جهان تشیع اکران شود، حالا شما به من بگویید چه کار باید بکنم؟.

وی افزود: ما سعی کردیم خدشه ای به ساحت مقدس اهل بیت وارد نشود و پخش کردن صدای امام حسین (ع) ضربه به نظام شیعه نمی زند. اگر این فیلم را در ایران اکران نکنند، در خارج ایران اکران می کنم.

وی ادامه داد: جمعیت های شیعه لبنان و دنیا منتظر اکران این فیلم هستند.

کارگردان رستاخیز افزود: این فیلم درباره حضرت عباس (ع) و امام حسین (ع) است و مراجع تقلید و قانون به ما اجازه داده ما هم از کارشناسان تاریخی داخل و خارج کشور استفاده کردیم تا منابع موثق باشد تا بتوانیم به خوبی فرهنگ دینی و عاشورا انتقال دهیم.

رادفر، مشاور برنامه‌ اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، در هفته ای که به نام هفته مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده بود به میانگین سن اعتیاد در اصفهان اشاره کرد و گفت: میانگین سن اعتیاد در اصفهان 32 سال است و ما باید در راستای ایجاد برنامه‌های فرهنگی و افزایش نشاط اجتماعی برای مقابله با اعتیاد تلاش کنیم.

راد‌فر با اشاره به اینکه 70 درصد از افراد در سنین 18 تا 20 سال برای نخستین بار نسبت به مصرف مواد مخدر اقدام می‌کنند، ادامه داد: در صورتی که سنین 18 تا 20 سال در اصفهان حذف شوند، میزان اعتیاد در اصفهان 70 درصد کاهش می‌یابد.

در چهارمین جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان، روسأی کمیسیون های اتاق با حضور همه اعضای هیئت نمایندگان انتخاب شدند.

دراین جلسه بهرام سبحانی به ریاست کمیسیون صنایع، احمد خوروش به ریاست کمیسیون معادن، امیر کشانی به ریاست کمیسیون آموزش، پژوهش و توانمندسازی اعضا، مسعود گلشیرازی به ریاست کمیسیون تجارت، خدمات و ارتباطات، قاسم علی جباری به ریاست کمیسیون حمایت از سرمایه گذاری و تامین مالی، مصطفی رناسی به کمیسیون سیاست گذاری و پایش، محمدرضا رجالی به ریاست کمیسیون گردشگری و برند، حمیدرضا قلمکاری به ریاست کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست و زهرا اخوان نسب به ریاست کمیسیون امور اجتماعی اتاق اصفهان به اتفاق آرا انتخاب شدند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار