به گزارش تابناک قم، سید حسن هانی طبایی در جمع خبرنگاران گفت: پیگیری بحث زیرساختهای ارتباطی و گسترش فناوری در تمام زمینه ها به بخش خصوصی واگذار شده است.
وی افزود: در بحث تلفن ثابت، که عمده فعالیتهای آن توسط مخابرات انجام میپذیرد، 611 هزار تلفن ثابت ارائه شده که 513 هزار خط در حال استفاده است و در اکثر مناطق واگذاری تلفن ثابت را داریم؛ همچنین 200 روستا در استان داریم که از این تعداد، 154 روستا دارای تلفن ثابت فعال هستند.
وی ادامه داد: تلفن همراه دارای سه اپراتور رسمی فعال است که در مقوله همراه اول، 316 هزار سیم کارت دائمی ارائه شده که 285 هزار خط فعال داریم و یک میلیون و 120 هزار سیم کارت اعتباری ارائه شده که تعدا 626 هزار آن فعالند.
هانی طبایی با توجه به پوشش خدمات رسانی این اپراتور گفت: 69 درصد جمعیت استان و 99.9 درصد پوشش آنتن دهی آن از لحاظ سیم کارت برای جمعیت استان را داراست.
وی در ادامه از ایرانسل به عنوان اپراتور دوم بازار یاد کرد و افزود: 17 هزار سیم کارت ارائه شده توسط این اپراتور وجود دارد که 5000 فعال هستند و یک میلیون و 300هزار سیم کارت اعتباری نیز واگذار شده که تعداد 495 هزار از این تعداد فعالند.
ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم ادامه داد: چیزی که ایرانسل را به عنوان یک اپراتور در زمینه اینترنت مطرح و متمایز کرد، این بود که سرویس اینترنت خانگی را فعال کرد و در این زمینه پوشش داد و مبتنی بر سیم کارت کرد.
هانی طبایی در مورد شرکت پست توضیح داد: چیزی حدود 3.5 میلیون مرسوله را تا شهریور ماه امسال ارسال کرده ایم و در 145 دفتر شهری و روستایی خمات رسانی را انجام میدهیم.
وی افزود: در حوزه اینترنت، خطوط adsl نصب شده در استان، 214000 مورد استت که 177 هزار عدد از آنها فعالند؛ حدود 520 هزار سیم کارت همراه اول و 305 هزار سیم کارت ایرانسل هستند که دارای اشتراک اینترنت فعالند که حدود 80 درصد خانوار استان را تشکیل میدهند. ما رتبه 4 کشوری در شهر و رتبه 3 روستایی را در کشور دارا هستیم که مایه خرسندی است.
وی ادامه داد: بخش دیگر زیر شاخه ما، سازمان تنظیم مقررات رادیویی است که صدور مجوز فعالیت در حوزه ارتباطات و نظارت بر حسن سازمانهای مجوز دهنده است.
هانی طبایی با اشاره به دغدغه مردم در زمینه اینکه موبایل آسیبرسان است، گفت: به دلیل سطح میزان مصرف مشترکین این دغدغه بین مردم هست؛ که ما در 20 نقطه شهر امتحان کردیم و استان در شاخصه استاندارد قرار دارد.
وی در پایان از شرکت پست بانک به عنوان ارائه دهنده خدمات بانکی یاد کرد و گفت: بیشترین خدمات ارائه شده را برای روستاییان در زمینه امور بانکی و خدماتی با 45 دفتر روستایی داریم که 35 دفتر فعال هستند و امیدواریم در سال 97 بتوانیم به همین صورت خدمات را در روستاها بالا ببریم.