معاون فرهنگی سپاه نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه از اجرای طرح کرامت در ۱۰ محله حاشیه‌ای کرمانشاه برای مقابله با معضلات اجتماعی خبر داد.
کد خبر: ۵۵۸۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳ 29 January 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،سرهنگ بهرام میرزایی ، با اشاره به اجرایی شدن طرح کرامت در تعدادی از محلات حاشیه‌ای شهر کرمانشاه از ابتدای امسال تاکنون.هدف از اجرای این طرح را کنترل و کاهش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی به ویژه اعتیاد در وهله اول عنوان کرد.

میرزایی با اشاره به ورود طرح کرامت به موضوعات درمانی در حوزه اعتیاد گفت: کمپ‌هایی را برای درمان رایگان معتادین این محلات پیش بینی کرده و تاکنون حدود ۳۰۰ نفر برایدرمان رایگان به این کمپ‌ها معرفی شده‌اند.

معاون فرهنگی سپاه نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه اقدام بعدی را برخورد قاطع با فروشندگان مواد مخدر عنوان کرد و افزود: در مراحل ابتدایی تلاش می‌شود تا فروشندگان را ارشادکرده و اگر این روش اکتفا نکند، با فروشندگان مواد مخدر برخورد قضایی خواهد شد.

میرزایی گفت: برای اجرای این طرح بعد از شناسایی اولیه، با تشکیل شورا‌هایی از خود مردم اقدامات زیرساختی انجام گرفته و تلاش شده تا با آگاه سازی و تبلیغات با هدف همراه سازیمردم، آن‌ها را به مشارکت در اجرای این طرح ترغیب کرد.

میرزایی موفقیت در اجرای طرح‌های اینچنینی را نیازمند بالا بردن روحیه مطالبه گری مردم عنوان کرد و افزود: مقابله با معضلات اجتماعی باید مردمی شود، زیرا اگر مردم به راحتیاز کنار این معضلات بگذرند نمی‌توان به رفع آن‌ها با طرح و برنامه صرف امیدوار بود.

وی با اشاره به تداوم اجرای این طرح در سال آتی و حتی سال‌های بعد، گفت: برای هریک از این محلات یک متولی در نظر گرفته شده تا مشکلات از نزدیک رصد شود و اجرای این طرحتا زمانی که بتوانیم کار را به خود مردم بسپاریم ادامه پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه از ابتدای شروع طرح تاکنون شاهد تغییرات مثبتی در محلات حاشیه‌ای بوده ایم، گفت: اجرای این طرح در سطح محلات حاشیه‌ای اثرات خوبی به همراه داشته وامیدواریم با همکاری مردم و دستگاه‌ها شاهد موفقیت اجرای آن بوده و چهره این محلات دگرگون شود.

معاون فرهنگی سپاه نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه با یادآوری اینکه اجرای طرح کرامت در نهایت منجر به تغییر چهره محلات خواهد شد، افزود: این طرح در مراحل بعدی بهموضوعات دیگر این محلات نیز خواهد پرداخت.

وی محلات حاشیه‌ای را نیازمند نگاه ویژه شهرداری و دیگر دستگاه‌های خدمات رسان دانست و افزود: توجه به این محلات در حوزه‌های مختلف عمرانی و زیرساختی، محرومیتزدایی و... در برنامه است.

میرزایی با بیان اینکه طرح کرامت در ۱۰ محله حاشیه‌ای کرمانشاه در حال اجرا است، گفت: طرح کرامت در شش محله شهر کرمانشاه شامل ملاحسینی، آقاجان، حکمت آباد، باغابریشم، دولت آباد و دره دراز و همچنین شهرستان‌های کنگاور، هرسین، اسلام آبادغرب و دهستان بوژان شهرستان کرمانشاه در حال اجرا است.

معاون فرهنگی سپاه نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه بجز این ۱۰ محله محلات مشکل دار دیگری نیز در استان داریم، گفت: فعلا برنامه داریم تا روی این ۱۰ محله کار کرده.اما در قدم‌های بعدی سراغ دیگر محلات نیز خواهیم رفت.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار