معاون منابع انسانی قوه قضائیه با اشاره به هجمه‌های اخیر به دستگاه قضا گفت: برخی از سوی جهل و عده‌ای نیز از روی سوءنیت به این دستگاه هجمه وارد می‌کنند که هدف همگی کاهش اعتماد مردم به دستگاه قضائیه است.
کد خبر: ۵۵۷۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۴:۲۷ 28 January 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علیرضا امینی ظهر امروز در نشست معاونان منابع انسانی دادگستری کل استان‌ها که در مرکز آموزش قوه قضائیه در قم برگزار شد، اظهار داشت: اعتماد عمومی سرمایه‌ای است که افزایش آن سبب بالا رفتن اقتدار و کارآمدی دستگاه می‌شود، هیچ‌گاه مدعی آن نیستیم که اعتماد مردم به دستگاه قضا صددرصدی است اما این‌گونه هم نیست که مردم به دستگاه قضا اعتماد ندارند.

وی با بیان اینکه دستگاه قضا باید در راستای رفع موانع اعتماد عمومی کار کند، افزود: برای افزایش سرمایه اجتماعی در جامعه باید مردم احساس کنند که در جامعه عدالت بیش از گذشته در حال اجراست، بنابراین با تکریم بیشتر مردم، حس عدالت نیز در آن‌ها بیشتر منتقل می‌شود.

معاون منابع انسانی قوه قضائیه با اشاره به شاخص‌های سنجش میزان اعتماد مردم نسبت به دستگاه قضا گفت: دریافت خدمات از سوی دستگاه قضا، توسط مردم از جمله شاخص‌هایی است که با آن می‌توان اعتماد مردم را مورد سنجش قرار داد و هر چه این رضایتمندی بیشتر باشد کارآمدی دستگاه قضا نیز بیشتر است.

امینی با تأکید بر اینکه باید دستگاه قضا خود را با تحولات روز کارآمدتر کند، خاطرنشان کرد: بخشی از مدت‌زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی به قانون و بخشی نیز به نیروی انسانی برمی‌گردد و انجام این امر نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است.

وی وظیفه دستگاه قضا را تحقق اهداف انقلاب اسلامی بیان و ابراز کرد: گسترش عدالت در جامعه باید روزبه‌روز عمیق‌تر و منطبق بر موازین باشد، و برای آنکه دستگاه قضا به رسالت خود عمل کند باید این دستگاه قوی‌تر شود.

معاون منابع انسانی قوه قضاییه انگیزه را یکی از شاخص‌های کلیدی در مدیریت منابع انسانی دانست و افزود: وجود همدلی و نبود گسست‌های میان افراد از آسیب زدن به انگیزه افراد جلوگیری کند، همچنین باید از اتخاذ تصمیماتی که به این شاخصه لطمه وارد می‌کند اجتناب کنیم.

امینی با اشاره به هجمه‌های اخیر به دستگاه قضا گفت: برخی از سوی جهل و عده‌ای نیز از روی سوءنیت به این دستگاه هجمه وارد می‌کنند که هدف همگی کاهش اعتماد مردم به دستگاه قضائیه است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار