مرمت‌گر آثار تاریخی و استاد دانشگاه هنر اصفهان:
تابناک: مرمت‌گر آثار تاریخی و استاد دانشگاه هنر اصفهان گفت: پلیس‌های گردشگری باید به زبان‌های خارجی تسلط داشته باشند.
کد خبر: ۵۵۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳ 01 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس ، بهشاد حسینی ظهر امروز در نشست با فعالان حوزه گردشگری با بیان اینکه بنده تاکنون مرمت آثار بسیاری را انجام داده‌ام، اظهار کرد: مرمت نقاشی‌های سه پایه‌ای موزه چهلستون، مرمت نقاشی‌های سه پایه‌ای موزه کلیسای وانک، مرمت نقاشی‌های سه پایه‌ای کلیسا‌های هوانس و نرسس و مرمت سنگ مزار‌های تاریخی مجموعه فرهنگی مذهبی تخت فولاد اصفهان از جمله این موارد است.

وی اضافه کرد: همچنین مجری پروژه‌هایی مانند مرمت تزئینات چوبی خانه امین‌التجار، مرمت حمام دامنه، مرمت خانه دکتر صالحی چادگان، مرمت کلیسای نرسس خویگان و مرمت خانه بهنیا تیران و کرون بوده‌ام.

مرمت‌گر آثار تاریخی و استاد دانشگاه هنر اصفهان با بیان اینکه سبک فرهنگ مردم ایران با مردم کشور‌های دیگر متفاوت است، تصریح کرد: گردشگر در زمان حضور در کشور دیگری باید احساس امنیت روانی داشته باشد و ما در راستای توسعه گردشگری باید در راستای این موضوع تلاش کنیم.

وی با تاکید بر اینکه بخشی از مشکلات حوزه گردشگری به مسئولان باز می‌گردد، ادامه داد: پلیس‌های گردشگری باید به زبان‌های خارجی تسلط داشته باشند.

حسینی با بیان اینکه باید از نیرو‌های کار‌آزموده در حوزه راهنمایی گردشگران استفاده شود، تاکید کرد: اشخاص باید در زمان مواجه شدن با آثار تاریخی ارزش این آثار را بدانند و ارزش این آثار را درک کنند.

وی با اشاره به اینکه حفظ آثار و بنا‌های تاریخی در سطح شهر وظیفه‌ای همگانی می‌طلبد، افزود: ما باید با تلاش در این حوزه در زمینه تقویت صنعت توریسم و گردشگری در سطح شهر فعالیت کنیم.

*‌ تشکیل اتاق فکر برای رسیدگی به وضعیت گردشگری اصفهان

نایب رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان اصفهان نیز در ادامه این جلسه با تاکید بر اینکه اتاق فکری باید در حوزه رسیدگی به وضعیت گردشگری اصفهان تشکیل شود، گفت: تشکیل اتاق فکر در حوزه تقویت صنعت توریسم باید یکی از خروجی‌های این جلسات باشد.

کاووس مسعودی با بیان اینکه نا‌رسایی و کمبود‌های فرهنگی و اجتماعی در سطح جامعه کم نیست، اظهار کرد: مسائل فرهنگی در حوزه تقویت صنعت گردشگری باید غنی شود.

وی ادامه داد: با تشکیل این اتاق فکر می‌توانیم کار‌هایی که باید در حوزه رسیدگی به وضعیت صنعت توریسم در اصفهان دنبال شود را انجام بدهیم.

نایب رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان اصفهان با اشاره به اینکه خوشحال هستیم که توسعه صنعت گردشگری یکی از رویکرد‌های شورای شهر در دوره چهارم است، تصریح کرد: باید مشخص شود که شورای شهر و شهرداری در راستای توسعه صنعت گردشگری چه کار‌هایی را می‌توانند انجام بدهند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار