کارگروه اشتغال استان البرز در نشستی ویژه با حضور استاندار البرز، مدیران بانک های عامل، مسئولان و مدیران رسته های اولویت دار برای اشتغالزایی هرچه بیشتر در این استان را اعلام کرد.
کد خبر: ۵۴۵۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴ 30 December 2017

به گزارش تابناک : صنایع غذایی و تبدیلی، پوشاک، چاپ و نشر و بسته بندی، بازرگانی، گیاهان، گل و قارچ به همراه قطعات خودرو، صنایع پایین دست پتروشیمی شامل رنگ های ساختمانی، فرآورده های پلاستیکی، محصولات لبنی، کفش و مصنوعات چرمی از جمله رسته های اولویت دار برای اشتغال زایی عنوان شد. مهاجرپذیری بالای البرز افزایش جمعیت جوان جویای کار، افزایش تعداد فارغ التحصیلان دانشگاه ها و بهره برداری غیراصولی از منابع آبی که سبب تضعیف اشتغال کشاورزی شده را به همراه داشته است. حضور اتباع خارجی نیز مزید بر علت شده تا این استان نیاز بیشتری به ایجاد اشتغال داشته باشد، گرچه بر اساس گزارش های اعلام شده از برخی از فرمانداری های شهرستان های استان البرز اقدامات قانونی نیز دراین زمینه درحال انجام است. طرح تکاپو از جمله طرح هایی است که برای اجرای اشتغالزایی به صورت مشترک در بخش دولتی و خصوصی مورد توجه قرار می گیرد. مدیرکل اقتصادی و امور بین الملل استانداری البرز دراین نشست با اعلام پتانسیل های قابل توجه صنعتی و تولیدی در این استان، گفت: شهرستان هایی مانند ساوجبلاغ و نظر آباد دارای قطب های قابل توجه صنعتی هستند که از ظرفیت آنها باید برای اشتغالزایی بیشتر بهره برد. پرویز زرگر افزود: طرح تکاپو طرح مناسبی برای اشتغالزایی است اما یکی از مشکلات این طرح آن است که بخش بازرگانی درآن دیده نشده است. وی ادامه داد: بنابراین با توجه به حوزه بازرگانی می توان از ظرفیت های صنعتی و تولیدی در بهبود هرچه بیشتر چرخه تولیدی بهره برد. مدیرکل اقتصادی و امور بین الملل استانداری البرز خاطرنشان کرد: اگرچه با تدبیر دولت امروز گام های موثری برای تحقق سیاست های اشتغالزایی با احیای کارخانه های نیمه تعطیل برداشته شده اما باید از فرصت های اشتغالزایی نظیر صنایع البرز هرچه بیشتر استفاده کرد. فرماندار اشتهارد یکی از مشکلات اشتغالزایی در این شهرستان را نبود سرویس های حمل ونقل عمومی برای تردد کارگران عنوان کرد و گفت: افزایش تعداد کارگران مشغول به کار در شهرک صنعتی اشتهارد طبق آمار تامین اجتماعی حاکی از روند رو به بهبود اشتغال در اشتهارد است.ابوالفضل اینانلو افزود: امروز به همت دولت اقدامات خوبی برای رفع موانع واحدهای تولیدی در اشتهارد برداشته شده که دستاوردهای خوبی را دراین زمینه نشان می دهد. وی ادامه داد: یکی از مشکلات اساسی اشتهارد نبود سرویس های حمل و نقل عمومی است که در صورت حل این مشکلات قادر به جذب 5هزار کارگر برای بهبود کیفی چرخه تولید خواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد: در اشتهارد به علت وجود شهرک صنعتی مشکل اشتغال نداریم و می‌توان گفت برخلاف دیگر شهرستان‌های استان، اشتهارد با معضل بیکاری روبه‌رو نیست.

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار