مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربايجان شرقي گفت: شرکت آب و فاضلاب آذربايجان شرقي از سال 72 اولين و ساده‌ترين روش تله‌متري براي چاه‌هاي داخل شهر اجرا و در ادامه براي ساير شهرهاي استان ازجمله آذرشهر، بستان‌آباد، ايلخچي و هريس با استفاده از روش‌هاي جديد و به روز ادامه پيدا کرد.
کد خبر: ۵۴۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۱۲ 29 June 2015
به گزارش خبرنگار ما ، ايمانلو، مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربايجان شرقي در بازديد خبرنگاران از تأسيسات طرح تله‌متري مخازن شرکت گفت: شرکت آب و فاضلاب آذربايجان شرقي از سال 72 اولين و ساده‌ترين روش تله‌متري براي چاه‌هاي داخل شهر اجرا و در ادامه براي ساير شهرهاي استان ازجمله آذرشهر، بستان‌آباد، ايلخچي و هريس با استفاده از روش‌هاي جديد و به روز ادامه پيدا کرد.

ايمانلو به استفاده از تله‌متري مخازن در شهر تبريز اشاره کرد و افزود: تبريز به‌عنوان مرکز استان و با جمعيت بالا بي‌شک نيازمندترين شهر جهت تله‌متري است که مطالعات اوليه آن از سال 84 آغاز شده و پس از بررسي و تأييد نهايي فاز اول آن در سال 88 به اجرا درآمد.

مديرعامل شرکت با اعلام اين که اجراي تله‌متري تبريز در چهار فاز بوده، گفت: فاز اول آن شامل تجهيز اتاق کنترل و دو مخزن اصلي مادر و مرتفع ائل گلي است. فاز دوم تله‌متري در سال 91 انجام گرفت که در آن علاوه بر رفع ايرادات بهره‌برداري فاز اول، فشار خطوط مهرانه رود، سعيدآباد، هروي و کنترل شير برقي خروجي جام جم و ورودي نهند و همچنين کلر باقيمانده آب تحويلي از زرينه رود در مخزن مادر ائل گلي پايش و نمايش داده شد و در فاز سوم تله‌متري مخازن آب تبريز، ارتفاع سطح آب، فشار روي خطوط، ميزان کلر باقيمانده و ورودي‌هاي مخازن وليعصر، ارتش، هايروت، باغميشه، انديشه و کشتارگاه نشان داده مي‌شود و در نهايت در فاز چهارم که در مرحله عقد قرارداد با پيمانکار است، کليه 21 مخزن اصلي ذخيره آب تبريز تحت پوشش سيستم تله‌متري قرار خواهد گرفت.

وي در ادامه اضافه کرد: در اين طرح با استفاده از مانيتورينگ و کنترل مخازن آب اطلاعاتي از قبيل کلر باقيمانده، سطح و ميزان آب ورودي به مخازن و مصرف لحظه‌اي پايش و اندازه‌گيري مي‌شود و با دانستن اين اطلاعات بهره‌برداري از شبکه توليد و توزيع ساده‌تر و علمي‌تر خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ اين بازديد در هفته صرفه‌جويي در مصرف بهينه آب و در راستاي آشنايي بيشتر خبرنگاران از عملکرد اين سيستم و کاربرد آن در کنترل سطح و ميزان آب ورودي و خروجي به مخازن و اطلاعاتي در خصوص کلر باقيمانده و پايش و اندازه‌گيري مصرف لحظه‌اي انجام گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :