مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری کرمانشاه تاکید کرد: برای تامین اقتصادی مردم در این مناطق باید در راستای بازگشایی و تقویت مرزها قدم برداریم تا به توسعه اقتصادی کمک کنیم.
کد خبر: ۵۴۲۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۱ 23 December 2017
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی استانداری استان ،بهرام فاضلی مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری کرمانشاه گفت: به طور اخص تعیین تکلیف بحث بازارچه پرویز خان به نوعی تعیین خط و مشی نظامی در رابطه با تحولات کشور عراق است.

وی ادامه داد: آنچه در مرز پرویز خان در حال رخ دادن است به یک بحث داخلی در عراق برمی گردد که طی آن حکومت مرکزی عراق و اقلیم بخاطر اینکه چه کسی در مرز مستقر شود اختلاف دارند.

 فاضلی گفت:پس از بحث رفراندوم ناموفق که در اقلیم صورت گرفت اینکه مرز تحت نظارت کردهاست یا عرب ها مشخص نیست.

فاضلی بیان کرد: در این میان چون ما موضع خود را اعلام نمی کنیم یک پیام منفی هم برای عرب ها و هم برای کردها در پی دارد که فکر می کنند ما جسارت اعلام موضع را نداریم  لذا برای این موضوع باید در جلسات کشور تعیین تکلیف شود.

وی جریانات تندرو سلفی حاکم بر منطقه را متاثر از اقتصاد دانست و بیان داشت: در بررسی های بعمل آمده یکی از علل اصلی گرایش به جریانات سنتی معاند و نوظهور مثل داعش اقتصاد است و در این میان فقر مطلق با اندکی انگیزه مذهبی مسببات پیوستن به جریانات معاند را دو چندان می کند.

وی  افزود: اگر خواستار امنیت پایدار در شهرهای مرزنشین هستیم باید آنها را به لحاظ اقتصادی تامین کنیم تا از پیوستن آنها به جریانات معاند و نوظهور جلوگیری کنیم.

فاضلی  بیان داشت: امنیت پایدار منتج از اقتصاد و معیشت و نه استقرار نیروهای نظامی است، چرا که ما در مرزها به لحاظ نظامی کاملا آماده هستیم و از توان کافی برخورداریم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار