استاندار قم:
استاندار قم گفت: اگر چه ارزش صادرات مبلمان و صنعت چوب قم نسبت به سال گذشته رشد سه برابری داشته ولی رقم 75 هزار دلاری صادرات مبلمان قم برای امسال، رقم مناسبی با توجه به ظرفیت‌های صنعت چوب قم نیست.
کد خبر: ۵۴۱۶۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۶ 21 December 2017
به گزارش تابناک قم، سید مهدی صادقی استاندار قم در ششمین همایش صنعت مبلمان استان عرصه تولید را عرصه بالندگی و توسعه اقتصادی دانست و اظهار کرد: با وجود تمام اقدامات صورت گرفته هنوز به شرایط قابل قبولی در زمینه گسترش بسترهای توسعه اقتصادی و صادراتی نرسیده‌ایم که رسیدن به این هدف گذاری نیازمند برنامه ریزی، آماده سازی زیرساخت‌ها و بسترها توسط دولت و نیز همکاری و تلاش بیشتر تولیدکنندگان است.

وی ظرفیت صنعت چوب قم را بسیار قوی و قابل اتکا دانست و تاکید کرد: اگر چه ارزش صادرات مبلمان و صنعت چوب قم نسبت به سال گذشته رشد سه برابری داشته ولی رقم 75 هزار دلاری صادرات مبلمان قم برای امسال، رقم مناسبی با توجه به ظرفیت‌های صنعت چوب قم نیست.

استاندار قم با تاکید بر تلاش برای افزایش جهشی صادرات صنعت مبلمان قم ادامه داد: باید با استفاده از علم روز بازاریابی و تولید محصول با توجه به سلیقه مشتری در کشورهای مختلف به دنبال ورود به بازارهای هدف در خارج از کشور بود.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای بازاریابی فروش محصولات تولید داخل در کشورهای منطقه گفت: در راستای بازاریابی و شناسایی ظرفیت‌های صادراتی به عراق، نیمه اول دی ماه امسال دفتر توسعه صادرات استان قم در شهر نجف کشور عراق گشایش می‌یابد که این امر کمک بسیاری در راستای تسهیل بازاریابی و توسعه صادرات به این کشور خواهد کرد.

صادقی افزود: صنعت چوب قم یکی از رسته‌هایی است که در کارگروه اشتغال استان قم مورد تاکید قرار گرفته و با بستر سازی لازم برای صادرات و بازاریابی و توجه بیشتر به صادرات امیدواریم شاهد تحول در این زمینه باشیم.

وی حفظ بازار هدف منطقه را مهم‌تر و دشوارتر از ورود به این بازار عنوان کرد و ادامه داد: تولید کنندگان قم باید با آشنایی به علوم روز بازاریابی، انجام تحقیقات و برآورده کردن مطالبات مشتریان و سلایق مختلف در کشورهای منطقه در تلاش برای حفظ این بازارها برآیند.
 
حمایت از صادرات گروهی

امیر طیبی نژاد نیز در این مراسم اظهار کرد: از ابتدای امسال، 10 کانتینر از تولیدات صنعت چوب و مبلمان قم از مبادی رسمی گمرکی استان به کشورهای منطقه صادر شده است که این امر مایه دل گرمی برای توسعه صادرات استان است.

وی با بیان اینکه راهکار اساسی برای نجات از رکود اقتصاد موجود، تولید و یافتن بازارهای جدید در کشورهای منطقه است ادامه داد: استفاده از ماشین آلات و فنون جدید، کاهش قیمت تمام شده و بازاریابی، اقدامات است که در راس فعالیت‌های خوشه چوب استان قرار دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم تاکید کرد: راهبرد ما در صنعت چوب و مبلمان قم برای سال آینده، حضور فعال در بازارها و نمایشگاه‌های پنج کشور منطقه با بیشترین ظرفیت استقبال از محصولات تولیدی است.

وی افزود: تولید کنندگانی که به صورت گروهی اقدام به صادرات کنند، مورد حمایت قرار می‌گیرند، ضمن اینکه تمهیدات لازم برای حمایت از تولیدکنندگان صنعت چوب قم برای حضور در نمایشگاه‌های بین المللی ایجاد شده است.

طیبی‌نژاد شهرک صنعتی ثامن الائمه قم را نخستین شهرک تخصصی صنعت چوب و مبلمان در کشور دانست و افزود: این شهرک که از سال 91 فعالیت خود را آغاز کرده امروز از زیرساخت‌های مناسبی برخورد است که تجهیز این شهرک به ایستگاه آتش نشانی و سیستم اطفاء حریق، نشان دهنده اهتمام مسؤولان استان برای توسعه زیرساخت‌های این شهرک است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار